CONSUM
Les exportacions salven les marques durant la crisi
Les vendes a l'exterior van pujar el 43% durant la crisi però es van destruir 53.000 llocs de treball

/
Les exportacions han sigut la taula de salvació durant la crisi de les marques de fabricant a l'augmentar el seu pes en el producte interior brut (PIB). Entre el 2008 i el 2014 van passar de representar el 6,7% en l'economia al 7,4% gràcies a la vendes a l'exterior, que van augmentar un 43%. Però, el sector es queixa que en el mercat interior ha perdut influència en aquest període i ha retrocedit en valor afegit, ocupació, innovació i contribució als impostos.
Un informe elaborat per Esade assegura que les marques de fabricant donen feina a un milió de persones, el 5,5% del total, tres vegades més que les marques de distribuïdor o marques blanques. Per tant, xifra en 53.600 llocs de treball nets els perduts els anys de la crisi, ja que les marques blanques no han compensat la pèrdua de les de fabricant.
APORTACIONS ALS IMPOSTOS
Una altra conseqüència de la pèrdua de valor del sector de marques de fabricant és la disminució de la seva aportació als impostos directes i indirectes, que l'informe xifra en 967 milions d'euros en els tres últims anys. Malgrat això, les marques aporten més de 9.000 milions d'euros a les arques de l'Estat, el 5,7% del total tributat, i cinc vegades més que les blanques.
Notícies relacionadesPels autors de l'informe, les causes d'aquest retrocés s'han de buscar en la contracció de la demanda interna per pèrdua d'ocupació.
El president de Promarca, Ignacio Larracoechea, ha xifrat en 1.803 milions d'euros la destrucció de valor de les marques en aquest període de crisi a causa, segons la seva opinió, "d'unes condicions i pràctiques que impedeixen a les marques de fabricant competir plenament".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)