Anar al contingut

CITA MUNDIAL DE L'ALIMENTACIÓ

Alimentaria 2016 tanca amb 140.000 visitants

El saló ha aconseguit atraure visitants de 157 països, 16 més que el 2014

Josep M. Berengueras

Alimentaria, el saló de l'alimentació i les begudes, que s'ha celebrat al recinte de Fira Gran Via des de dilluns passat fins a aquest dijous, ha tancat la seva 40a edició consolidant les previsions i registrant 140.000 visitants.

"L'esdeveniment es consolida com una gran plataforma per a l'exportació de la indústria alimentària espanyola, així com un important aparador de la innovació del sector i les noves tendències que estan apareixent al mercat", ha assegurat el president de Fira de Barcelona i d'Alimentaria, Josep Lluís Bonet.

Les 4.000 empreses expositores procedents de 78 països i els 140.000 visitants registrats, un 32% d'ells internacionals, reflecteixen la potència d'aquest esdeveniment que consolida el seu lideratge com una de les cites referents europees del sector i on la innovació i la gastronomia són, així mateix, les seves grans senyes d'identitat, segons ha assegurat l'organització en una nota.

Dels 44.000 visitants internacionals, un 2% més que el 2014, la meitat procedeixen d'Europa principalment de França, Itàlia, el Regne Unit, Portugal i els Països Baixos. Com a segon gran mercat geogràfic en visitants se situen els EUA, seguit de l'Amèrica Llatina, amb professionals de Mèxic, Colòmbia, Xile i el Perú al capdavant. També despunta l'Àsia amb el Japó, Hong Kong i la Xina com a referència. De l'Orient Mitjà cal citar el creixement dels visitants dels 'Emirats Àrabs Units. En la llista de visitants de nous països destaquen Tunísia, Algèria, Oman, Kuwait, l'Aràbia Saudita, el Nigèria, el Congo i Moçambic.

Paral·lelament, Alimentaria ha invitat 800 compradors estrangers d'alt nivell, un 62% més que el 2014. Es tracta d'importadors i distribuïdors d'Europa, l'Àsia, Llatinoamèrica i els EUA que han celebrat 11.200 reunions de negocis amb expositors, un 12% més que en l'última edició. 

INNOVACIÓ

Les 4.000 empreses participants han mostrat el permanent esforç d'innovació dels fabricants per donar resposta a noves tendències de mercat i a les necessitats de diferents tipus de consumidors. Ha destacat l'espai Innoval amb 300 nous llançaments entre els quals s'han premiat marques com Bodegas Sanviver, Nestlé, Dulcesol, Aneto o Noel, entre altres. Entre els productes més destacats d'aquest any hi ha un vermut ecològic, embotits per a vegetarians o brioixeria i 'snacks' amb algues responent, així, a noves demandes de propostes més saludables, naturals i orgàniques, i la recerca d'aliments enriquits per augmentar el benestar i prevenir malalties.