ELECTRÒNICA

Foxconn compra la japonesa Sharp

La companyia que munta l'iPhone paga 3.000 milions d'euros pel 66% de la firma japonesa

Treballadores en una cadena de muntatge d’una factoria de Foxconn a Longhua (sud de la Xina).

Treballadores en una cadena de muntatge d’una factoria de Foxconn a Longhua (sud de la Xina). / BOBBY YIP (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

Fins fa pocs anys les firmes japoneses eren les reines de la tecnologia. Però en alguns àmbits s’han quedat una mica endarrerides, com ho demostra que ahir la taiwanesa Hon Hai, més coneguda com a Foxconn, formalitzés la compra de la nipona Sharp. La firma amb base a Taipei ha adquirit el 66% de Sharp per 3.055 milions d’euros (388.800 milions de iens).

Foxconn és molt coneguda a Occident pel fet de ser la fabricant de productes per encàrrec per a grans empreses, com l’iPhone d’Apple, i també per les queixes d’alguns dels seus treballadors (té més d’un milió d’empleats) per les condicions laborals que tenen a la firma (jornades maratonianes els set dies de la setmana, etcètera). La companyia és un gegant que va facturar uns 120.000 milions d’euros el 2015, amb un benefici de 4.000 milions d’euros.

Les negociacions van durar mesos i finalment es van tancar ahir. El president de Sharp, Kozo Takahashi, i el fundador i president de Foxconn, Terry Gou, van firmar l’acord de compra en una planta a Sakai (prefectura d’Osaka, oest del Japó, on té la seu Sharp), instal·lacions que les dues companyies operen conjuntament des del 2012.

Notícies relacionades

«Hem decidit acceptar un capital immobilitzat i una aliança estratègica de gran abast amb Hon Hai», que ajudaran a millorar la finances de Sharp i la inversió en recerca i desenvolupament, va assenyalar Takahashi, segons l’agència japonesa Kyodo.

«Aquest és un gran dia», va dir per la seva part Gou, que va prometre capgirar la situació de Sharp per convertir-la en una «marca líder mundial de consum». El directiu va expressar a més el seu desig d’invertir en tecnologia de monitors d’última generació. Les pèrdues derivades del seu deficitari negoci de pantalles de cristall líquid (LCD) ha sigut, un dels principals llastos en les finances de la companyia nipona.

Temes:

Mòbils Empreses