REESTRUCTURACIÓ
Abengoa demana una pròrroga al jutjat després d'aconseguir el suport del 75% dels creditors
L'empresa sevillana espera poder presentar un pla definitiu de viabilitat a l'abril
La firma busca evitar arribar al concurs de creditors

Abengoa ha presentat aquest dilluns al Jutjat Mercantil número 2 de Sevilla la sol·licitud d'homologació del contracte d'espera o 'standstill' amb el suport del 75,04% dels creditors financers a la recerca d'un termini addicional per presentar el pla de reestructuració que eviti el concurs, segons el comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
El dia en què es compleixen els quatre mesos que atorga la llei des de la sol·licitud del preconcurs, Abengoa ha demanat un temps addicional -que la llei fixa en set mesos- amb l'horitzó de tenir a punt el pla definitiu durant el mes d'abril.
En un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Abengoa subratlla que el suport aconseguit a aquest contracte supera les majories requerides per la llei (60%) en un 15,04%.
NOVES ADHESIONS
L'empresa, que va sol·licitar el preconcurs de creditors al novembre de l'any passat asfixiada per un fort endeutament, afegeix que a aquest contracte d'espera s'hi podran adherir nous creditors fins a la data en què el jutge es pronunciï, de manera que el percentatge de suports es podrà incrementar en els pròxims dies.
El contracte permet a la companyia deixar en suspens l'exercici de determinats drets de resolució i venciment anticipat de finançaments.
En paral·lel, Abengoa també presentarà, com a part del procés de reestructuració de la companyia, les sol·licituds de Chapter 11, per a aquelles societats que són presents als EUA, i Chapter 15 per a totes les societats, amb l'objectiu de fer extensiva la protecció i l'homologació de l'acord en aquest país.
PLA DE VIABILITAT
"Aquest és un pas clau en el procés de reestructuració d'Abengoa i permet a la companyia portar a terme el pla de viabilitat ja acceptat pels creditors financers, reprendre el negoci amb estabilitat i protegir la seva posició de lideratge en els sectors d'energia i medi ambient", ha subratllat el grup.
Així mateix, la companyia ha agraït el suport rebut i la confiança dipositada durant aquest temps pels seus empleats, creditors, proveïdors, clients o assessors.
Gràcies a aquesta col·laboració, ha afegit, serà capaç "de garantir un negoci sòlid i un nou marc operatiu estable, sobre el qual es pugui crear valor i maximitzar la seva tecnologia i la seva cartera, així com generar retorn econòmic per a tothom a llarg termini".
REESTRUCTURACIÓ
De fet, ha subratllat que treballa "intensament" per complir amb els objectius establerts en el redimensionament de la companyia, i també "per dotar-la de la seguretat financera necessària i la gestió que permetin el desenvolupament del seu potencial operatiu i financer, així com el seu creixement i la generació de beneficis".
La reestructuració de la companyia dibuixa una empresa més petita, centrada en l'enginyeria i la construcció, i que es desprendrà d'una sèrie d'actius no estratègics, entre ells la divisió de biocarburants de primera generació.
CAPITAL
D'acord amb el pla acordat amb els seus principals creditors, la nova Abengoa necessitarà en total una injecció de capital d'entre 1.500 i 1.800 milions, que concedirà als nous creditors el 55% de la companyia, és a dir, el seu control.
Notícies relacionadesEl 45% restant del capital també quedarà en mans d'altres creditors, entre ells la banca, mentre que els actuals accionistes, entre els ells la família Benjumea, se'n quedarien un 5%.
Abengoa, que va comunicar unes pèrdues de 1.213 milions el 2015, sumava un deute brut de 9.395 milions d'euros i pagaments pendents a proveïdors per 4.379 milions.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»