ENTRETENIMENT

L'amo de 'Call of Duty' compra l'empresa de 'Candy Crush'

El gegant dels videojocs Activision Blizzard pagarà 5.364 milions d'euros per la irlandesa King Digital

El joc ’Candy Crush’.

El joc ’Candy Crush’. / AFP

1
Es llegeix en minuts

El colós dels videojocs Activision Blizzard, responsable de franquícies com 'World of Warcraft' o 'Call of Duty', ha arribat a un acord "definitiu" per adquirir King Digital Entertainment, propietari de Candy Crush Saga, per 5.900 milions de dòlars (5.364 milions d'euros), ha informat la multinacional.

Segons l'acord a què s'ha arribat, que compta amb el suport "unànime" dels consells de les dues companyies, els accionistes de King percebrien 18 dòlars en efectiu per cada acció de l'estudi en el seu poder, cosa que representa una prima del 20% respecte del preu dels títols de la companyia el 30 d'octubre.

Activision Blizzard preveu finançar el pagament en metàl·lic de l'adquisició a través de la liquiditat que atresora 'offshore' (fora dels EUA) que puja a 3.600 milions de dòlars (3.273 milions d'euros) i mitjançant un crèdit compromès per Bank of America Merrill Lynch i Goldman Sachs Bank USA, per import de 2.300 milions de dòlars (2.091 milions d'euros).

No obstant, la transacció encara està pendent de rebre l'aprovació per part dels accionistes de King, així com les autoritzacions de l'Alt Tribunal d'Irlanda, així com dels reguladors de Competència.

UNITAT DE NEGOCI INDEPENDENT

D'aquesta manera, Activision Blizzard espera tancar la compra de King Digital Entertainment "la primavera del 2016", i després King seguirà operant com a unitat independent sota la direcció de Riccardo Zacconi com a conseller delegat, Sebastian Knutsson, com a director creatiu i Stephane Kurgan, com a cap d'operacions.

La companyia californiana va justificar la compra del creador de Candy Crush per "la complementarietat del seu negoci", que posicionarà Activision Blizzard com un líder global en l'entreteniment interactiu en plataformes mòbils, consoles i PC.

Notícies relacionades

Bobby Kotick, conseller delegat d'Activision Blizzard, va destacar que la combinació d'ingressos i beneficis "consolida" la posició de la firma com la més gran  i més rendible companyia independent en el sector de l'entreteniment amb més de 500 milions d'usuaris actius al mes.

Per la seva part, Riccardo Zacconi, conseller delegat de King, ha expressat la seva confiança que la compra posicionarà King "molt bé de cara a la següent fase de l'evolució de la companyia, cosa que portarà beneficis per a jugadors i empleats".