No només compta el preu
La comparativa d'un cistell bàsic d'articles en diverses botigues 'on line' deixa varietat de preus sense un guanyador clar
El cost i la rapidesa del repartiment poden decantar la balança
Fer la compra d'alimentació on line és tota una experiència. Si bé en sectors com l'oci o els electrodomèstics les principals cadenes han adaptat les seves webs als nous temps i ofereixen una experiència còmoda i fàcil, en el cas de l'alimentació la sensació de l'usuari és molt diferent, encara que ja hi ha ensenyes que s'estan posant les piles en qüestió de disseny. Segons Kantar Worldpanel, la comoditat és una de les variables que es tenen en compte en el moment de triar on comprar, així com el repartiment (ràpid i poder elegir quan) i, per descomptat, el preu. De moment, la competència no ha de témer Amazon.es en l'última variable, ja que en un cistell tipus les diferències no són gaire grans. Però sí pel que fa a experiència de compra i enviament.
Si un consumidor vol adquirir on line un pack de 12 llaunes de 33 centilitres de Coca-Cola, el preu més habitual que trobarà serà de 5,99 euros (Amazon.es, El Corte Inglés, Caprabo, Mercadona i Alcampo), mentre que a Carrefour en aquest cas el preu és de 6,65 euros. En canvi, en el cas d'un brick de Leche Pascual sencera d'1 litre, el preu més demanat és de 0,85 euros (Condis, El Corte Inglés, Caprabo i Carrefour). A Mercadona costa 0,96 euros, mentre que a Alcampo, 0,79 euros (està d'oferta aquests dies).
Un litre d'oli d'oliva suau Borges costa 4,39 euros a Condis, Caprabo, Carrefour i Mercadona, però baixa a 4,28 euros a El Corte Inglés i fins a 3,98 euros a Alcampo. A Amazon.es es dispara fins als 5,62 euros (encara que l'envàs que apareix a la web és diferent). En el cas de la pasta dentífrica Colgate Total Limpieza Avanzada de 75 ml, a Alcampo costa 1,51 euros; a Amazon 1,78 euros; a El Corte Inglés, 2,28 euros, i en altres comerços, 2,20 euros. En canvi, un quilo d'arròs Nomen extra rodó costa 1,36 euros a Amazon, 1,35 euros a Carrefour i 1,39 euros en cadenes com Condis o Caprabo.
Més variables
Els productes analitzats tenen un cost més o menys dispar segons on es compri, variant a la baixa o a l'alça segons cada comerç i article, cosa que implica que dependrà dels productes que es vulguin adquirir un comerç o un altre serà el més barat. A més, des del sector es recorda que en l'elecció d'on fer les compres on line també es valora molt l'experiència de compra, i en el cas d'omplir la nevera per internet això es tradueix en una forma fàcil de comprar i en un enviament ràpid i quan a l'usuari li vagi bé. A més, al preu final s'hi han d'afegir les despeses d'enviament, i aquesta variable pot fer decantar la balança a l'usuari a una opció o a una altra.
Per a un cistell de consum de 60 euros, a gairebé totes les cadenes caldrà pagar despeses d'enviament, a excepció de Dia, on els enviaments a casa són gratuïts a partir de 50 euros. A Amazon.es, qualsevol compra, sigui de la quantitat d'articles que sigui, costarà 2,99 euros (és gratis si s'és membre d'Amazon Premium), i a Alcampo, el repartiment a domicili té un preu de 6 euros, el mateix cost que si la compra es fa a capraboacasa.com.
«No hi ha una compra mínima per poder fer la compra on line. El cost de portar a casa la compra, si la fas per internet o telèfon, és de 7,21 euros. Si fas la compra a la botiga i després és Mercadona el que la porta a casa, el cost és de 4,21 euros», recorden des de Mercadona. A El Corte Inglés, el preu de l'enviament és de 8 euros, encara que ofereixen el servei gratuït de recollida als centres amb el cotxe (Clic&Car). A Carrefour, l'enviament d'una compra de 60 euros té un cost de 9 euros. Així, que els productes siguin més barats en una cadena o en una altra no significa que el tiquet final sigui menor, ja que s'han de tenir en compte les despeses d'enviament.
Un tiquet mitjà superior
Notícies relacionadesSegons Kantar Worldpanel, un dels avantatges que han d'aprofitar les cadenes de supermercats en la venda on line és que els compradors a través de la web estan disposats a fer un volum de compra molt més gran que a les botigues físiques (això suposa eliminar possibilitats que acabin comprant els mateixos productes a la competència). Així, a Espanya la mitjana dels cistells de la compra on line arriba als 46,9 euros, quan en les visites als supermercats el tiquet mitjà és de 18,1 euros.
A Condis la comanda mitjana on line dels clients arriba als 125 euros, amb una freqüència de repetició de compra de 24 dies.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Equipament Glòries posa a prova la complicada convivència entre ciclistes i vianants
- Cita destacada BCN es bolca amb les Setmanes de l’Arquitectura
- Àrea natural El delta del Llobregat aposta pel turisme sostenible