COMPETÈNCIA EN EL GRAN CONSUM
El súper d'Amazon
El gegant del comerç electrònic comença a vendre a Espanya alimentació i articles de neteja - La firma permet que els productors venguin des del portal a tot Europa
El sector de l'alimentació a Espanya no és precisament el que s'ha adaptat millor als nous temps de compres per internet. Moltes cadenes defensen que a la gent li segueix agradant anar al súper o a l'híper a triar el que compra, però aquest mateix discurs era el del món de la moda, i en aquest cas l'omnicanalitat s'ha imposat amb escreix. És en aquest escenari on el gegant de les vendes on line Amazon vol treure partit: ahir va estrenar la venda d'aliments no peribles i productes de neteja a Amazon.es, convertint-se, d'aquesta manera, en un supermercat on line que serveix els productes fins i tot el mateix dia de compra, plantant cara així a El Corte Inglés, Carrefour o Alcampo.
L'objectiu d'Amazon es resumeix en una frase: «Els clients poden, per exemple, comprar sense sortir de casa crispetes, begudes, un DVD i l'últim model de Home Cinema per disfrutar d'una nit de cine fòrum amb els amics. I tot això, amb només un clic». Aquesta és la filosofia de la companyia, que els clients puguin adquirir qualsevol producte d'alimentació (fins i tot fer tota la compra) o no alimentació i rebre-ho en una mateixa comanda. La firma ja ofereix entregues l'endemà a tot Espanya, mentre que a la Comunitat de Madrid els clients poden, si adquireixen productes abans de les 14.45 hores, rebre-ho aquell mateix dia a la tarda.
Amazon va estrenar la seva nova secció amb un catàleg de 10.000 referències de productes d'alimentació i neteja, amb articles de marques locals i internacionals com Kraft, Coca-Cola, Pringles, Cola Cao, Carbonell, Kellogg's, Cuétara, Gallina Blanca, Nestlé o Knorr, entre altres. D'aquesta manera, ara es poden comprar a Amazon.es productes com cervesa, llet, sucs i galetes. Això sí, de moment la companyia americana no entra a vendre productes frescos, un segment de mercat en què només opera en algunes de les principals ciutats dels Estats Units.
Notícies relacionades«Obrim la nostra botiga d'Alimentació amb milers d'articles de centenars de reconegudes marques. I això només és el principi: ampliarem el nostre catàleg de forma molt significativa les pròximes setmanes i mesos», va assegurar François Nuyts, director general d'Amazon.es.
A més a més de vendre els productes de grans marques des del seu centre logístic, Amazon obre la seva plataforma a productors i distribuïdors locals perquè puguin vendre els seus articles a Amazon.es. «D'aquesta forma, les empreses d'alimentació espanyoles tindran l'oportunitat d'arribar a milions de nous clients, no només a Espanya sinó a tot Europa», va afegir el directiu.
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Successos Una pacient psiquiàtrica se suïcida després d’esperar 48 hores a urgències
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Transport aeri Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- Servei saturat Els metges d'Urgències de l'Hospital de Terrassa van alertar que la seguretat dels pacients estava "en risc" un mes abans del suïcidi
- Descobriment científic Pacients amb fatiga crònica, després de descobrir-se l'origen genètic de la seva malaltia: "Ens han fet pensar que era psicològic"
- La investigació més gran fins ara Un macroestudi reconeix que la fatiga crònica té origen genètic i obre la porta a nous tractaments
- L'ONZE DE SETEMBRE Les Diades del procés: vuit diferències
- Guerra a Ucraïna Putin amenaça d’atacar tropes occidentals si es despleguen a Ucraïna