COMPETÈNCIA EN EL GRAN CONSUM
El súper d'Amazon
El gegant del comerç electrònic comença a vendre a Espanya alimentació i articles de neteja - La firma permet que els productors venguin des del portal a tot Europa
El sector de l'alimentació a Espanya no és precisament el que s'ha adaptat millor als nous temps de compres per internet. Moltes cadenes defensen que a la gent li segueix agradant anar al súper o a l'híper a triar el que compra, però aquest mateix discurs era el del món de la moda, i en aquest cas l'omnicanalitat s'ha imposat amb escreix. És en aquest escenari on el gegant de les vendes on line Amazon vol treure partit: ahir va estrenar la venda d'aliments no peribles i productes de neteja a Amazon.es, convertint-se, d'aquesta manera, en un supermercat on line que serveix els productes fins i tot el mateix dia de compra, plantant cara així a El Corte Inglés, Carrefour o Alcampo.
L'objectiu d'Amazon es resumeix en una frase: «Els clients poden, per exemple, comprar sense sortir de casa crispetes, begudes, un DVD i l'últim model de Home Cinema per disfrutar d'una nit de cine fòrum amb els amics. I tot això, amb només un clic». Aquesta és la filosofia de la companyia, que els clients puguin adquirir qualsevol producte d'alimentació (fins i tot fer tota la compra) o no alimentació i rebre-ho en una mateixa comanda. La firma ja ofereix entregues l'endemà a tot Espanya, mentre que a la Comunitat de Madrid els clients poden, si adquireixen productes abans de les 14.45 hores, rebre-ho aquell mateix dia a la tarda.
Amazon va estrenar la seva nova secció amb un catàleg de 10.000 referències de productes d'alimentació i neteja, amb articles de marques locals i internacionals com Kraft, Coca-Cola, Pringles, Cola Cao, Carbonell, Kellogg's, Cuétara, Gallina Blanca, Nestlé o Knorr, entre altres. D'aquesta manera, ara es poden comprar a Amazon.es productes com cervesa, llet, sucs i galetes. Això sí, de moment la companyia americana no entra a vendre productes frescos, un segment de mercat en què només opera en algunes de les principals ciutats dels Estats Units.
Notícies relacionades«Obrim la nostra botiga d'Alimentació amb milers d'articles de centenars de reconegudes marques. I això només és el principi: ampliarem el nostre catàleg de forma molt significativa les pròximes setmanes i mesos», va assegurar François Nuyts, director general d'Amazon.es.
A més a més de vendre els productes de grans marques des del seu centre logístic, Amazon obre la seva plataforma a productors i distribuïdors locals perquè puguin vendre els seus articles a Amazon.es. «D'aquesta forma, les empreses d'alimentació espanyoles tindran l'oportunitat d'arribar a milions de nous clients, no només a Espanya sinó a tot Europa», va afegir el directiu.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Agressió sexual El Conservatori del Liceu aparta el professor acusat de tocaments a una alumna
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Junts rebutja una qüestió de confiança a Sánchez, però li exigeix "garanties" de compliment
- Centenari de ‘Coses vistes’ El primer Pla compleix 100 anys: «Com a targeta de presentació és excepcional; gairebé tota la seva temàtica ja és aquí»
- Tribunals L’Audiència de Barcelona avala que continuï la investigació del cas Negreira