LA CAMPANYA DEL 27S
Linde adverteix del risc de 'corralito' que comportaria la independència de Catalunya
El governador del Banc d'Espanya considera "assenyat" el comunicat de les patronals bancàries sobre la secessió
El president del BCE, Mario Draghi, saluda el governador del Banc d’Espanya, Luis María Linde. /
El governador del Banc d'Espanya, Luis María Linde, ha advertit que hi ha "risc" de 'corralito' si Catalunya s'independitza d'Espanya, al recordar que els escenaris en què hi ha una "tensió greu" poden derivar en aquestes situacions, sofertes en països llatinoamericans i recentment a Grècia.
En un esmorzar informatiu, el governador ha matisat, però, que es tracta d'un "futurible altament improbable". Linde ha subratllat que Catalunya no tindria accés al finançament del BCE si se segrega d'Espanya i ha aclarit que la sortida de l'euro seria "automàtica". "La sortida de la UE implica de manera automàtica la sortida de l'euro. És un procediment automàtic", ha explicat.
Notícies relacionadesPreguntat sobre la viabilitat de l'economia catalana com a Estat en solitari, el governador s'ha limitat a assenyalar que hi ha països "més petits", si bé ha indicat que es tracta d'una valoració "en abstracte i una pregunta sense interès".
Linde també s'ha referit al comunicat de l'AEB i la CECA sobre Catalunya i ha reafirmat que el procés sobiranista comporta "inseguretats i tensions", que afecten la banca amb presència a Catalunya i a la resta d'Espanya. "El comunicat diu coses molt assenyades i òbvies", ha indicat.
- Movilitat a la Catalunya central Usuaris del bus de Sallent a Barcelona se senten deixats per la nova proposta de servei
- Aliances parlamentàries El Congrés exigeix al Govern que "renunciï" a la regularització de 500.000 migrants i executi les "ordres de retorn"
- Clàssics del rock català Brams tornen amb un disc per transformar l'"aturdiment" derivat de l'1-O en "optimisme"
- ORIENT MITJÀ Espanya prepara l’evacuació dels seus militars desplegats a l’Iraq
- Cures intensives Els metges de l’UCI demanen acabar amb les guàrdies de 24 hores: "El desgast transcendeix la simple falta de son"
