Les bateries, un llast per al mercat elèctric

Les bateries, un llast per al mercat elèctric_MEDIA_1 /
El desenvolupament del nou mercat de l'electromobilitat va més lent del que alguns fabricants pioners com l'aliança Renault-Nissan havien previst. La rendibilitat de les inversions milionàries portades a terme tindran un retorn a més llarg termini a causa dels problemes derivats de les bateries, el taló d'Aquil·les dels nous cotxes. Les bateries, que costen al voltant de 8.000 o 10.000 euros, eleven el preu dels cotxes substancialment i a més generen un problema d'inseguretat als compradors per la seva autonomia limitada, del voltant de 200 a 250 quilòmetres. La solució ha sigut vendre els vehicles mitjançant el lloguer de les bateries, cosa que redueix el preu de compra inicial, i accelerar la investigació de bateries més eficients. En paral·lel, Toyota ha passat dels híbrids als cotxes d'hidrogen, saltant-se els elèctrics, i ha ofert gratis les seves patents.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Oci Un home mort i diversos ferits greus durant la revetlla
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Previsió de la CNMV El Govern argumenta que la llei li permet demanar "exigències addicionals"
- El BBVA guanya un 2,54% a la borsa i el Sabadell s’anota mig punt
- Sector financer Entre l’alegria reprimida i el càlcul del pas següent
- CONTEXT Decidiran els accionistes