Les bateries, un llast per al mercat elèctric

Les bateries, un llast per al mercat elèctric_MEDIA_1

Les bateries, un llast per al mercat elèctric_MEDIA_1 / ARXIU

1
Es llegeix en minuts

El desenvolupament del nou mercat de l'electromobilitat va més lent del que alguns fabricants pioners com l'aliança Renault-Nissan havien previst. La rendibilitat de les inversions milionàries portades a terme tindran un retorn a més llarg termini a causa dels problemes derivats de les bateries, el taló d'Aquil·les dels nous cotxes. Les bateries, que costen al voltant de 8.000 o 10.000 euros, eleven el preu dels cotxes substancialment i a més generen un problema d'inseguretat als compradors per la seva autonomia limitada, del voltant de 200 a 250 quilòmetres. La solució ha sigut vendre els vehicles mitjançant el lloguer de les bateries, cosa que redueix el preu de compra inicial, i accelerar la investigació de bateries més eficients. En paral·lel, Toyota ha passat dels híbrids als cotxes d'hidrogen, saltant-se els elèctrics, i ha ofert gratis les seves patents.

Temes:

+Innovació