PROBLEMES D'UN FABRICANT AERONÀUTIC

Airbus registra una forta caiguda a la borsa després del sinistre de l'A400M a Sevilla

Els títols del grup europeu es desplomen més del 4%, el descens més gran del selectiu francès CAC

1
Es llegeix en minuts

El grup europeu Airbus patia avui una forta caiguda en els primers intercanvis de la Borsa de París després del sinistre de dissabte passat a Sevilla d'un dels avions de transport militar A400M, destinat a Turquia.

Les accions d'Airbus perdien més del 4% cap a les 10.30 hores, el descens més fort de tots els valors del CAC 40, l'índex selectiu francès. Els títols d'Airbus, que divendres havien tancat a 63,40 euros, havien començat aquest matí a 61,10 euros i a mig matí ja se situaven en 60,63 euros.

No obstant, i tot i la baixada d'aquest dilluns, el grup europeu de l'aeronàutica i la defensa acumulava una revalorització de més del 47% des de començaments d'any.

ENDARRERIMENTS I SOBRECOSTOS

L'accident de l'A400M ha tornat a portar a l'actualitat els repetits problemes del programa d'aquest avió militar, que ha suposat anys d'endarreriments en les entregues i milers de milions de sobrecostos per als països compradors i, sobretot, per a l'empresa.

Notícies relacionades

El febrer passat, Airbus es va veure obligat a establir una nova provisió de 551 milions d'euros per aquesta aeronau per tenir en compte els incidents en la seva industrialització, amb un nou calendari d'entregues, que s'havien de duplicar aquest any, després de les vuit del 2014.

El programa de l'A400M, valorat inicialment en uns 20.000 milions d'euros, va haver de ser revisat el 2010, quan els set països que van participar en el seu llançament (Alemanya, França, el Regne Unit, Espanya, Turquia, Bèlgica i Luxemburg) van assumir 1.500 milions suplementaris, i Airbus, 3.000 milions.