ESDEVENIMENT CIUTADÀ A MONTJUÏC

Cotxes per vendre

La indústria mostra al gran públic les últimes novetats del sector i les tendències del futur amb l'objectiu de millorar les vendes

Dos nens proven la confortabilitat d’un model exposat.

Dos nens proven la confortabilitat d’un model exposat. / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
MAX JIMÉNEZ BOTÍAS / BARCELONA

Hi ha salons de l'automòbil, com el de Ginebra, que té com a fortalesa el fet que les grans novetats es donen a conèixer al seu recinte. Però hi ha altres salons, com el de Barcelona, que té com a fortalesa ser plataforma d'un moment concret de la industria de l'automòbil. De novetats, n'hi ha; no moltes, però tan important com això és projectar una visió de la indústria que entronca el moment actual amb el futur que s'acosta. I si hi ha un verb que sintetitza el focus present de la indústria, aquest és vendre. O comprar. Ho defensa el director del certamen, José Miguel García: «És una oportunitat per comprar cotxe. Els dos últims vehicles que he comprat jo, els he adquirit al saló», explica.

De clients no en van faltar ahir, en la primera jornada per al públic general. «No sé si superarem les 700.000 persones de fa dos anys, però de públic en vindrà. La coincidència de la fórmula 1 a Montmeló i el saló atraurà aquest cap de setmana moltes persones», va vaticinar.

Anar-hi no és el mateix que comprar. El públic es fa fotos davant l'Audi Prologue i el Maserati Ghibli. Pregunta el preu per curiositat, però per comprar abarroten l'stand de Nissan o el de Seat. «El públic ve amb ganes de comprar, no només de conèixer les novetats. Busquen oportunitats perquè la majoria de marques sempre tenim accions comercials específiques per al saló», va explicar José Luis Blanco, delegat de vendes de Seat a Barcelona, mentre que el nou model de l'Ibiza -novetat mundial al saló- interessava no pocs visitants.

«Ja sumem vuit cotxes venuts amb paga i senyal», reconeixia Luis Pérez, responsable comercial de Nissan, a mig matí. La marca ha ampliat la seva gamma amb el Pulsar i el seu estand ocupa la plaça de l'Univers de la Fira. «Tanta presència és part del compromís de la marca amb Barcelona», va afegir Pérez.

Notícies relacionades

El de Nissan era un dels espais més concorreguts en competència amb els estands d'Audi, BMW i Mercedes. Les marques són reticents a avançar xifres, encara que no totes. Mercedes no amaga que en l'última edició, encara marcada per la crisi, va vendre prop de 700 vehicles al saló. «No crec que una altra marca pugui dir que va vendre més», va puntualitzar el responsable de comunicació Alfonso Aguilar. Les aparences no sempre enganyen: més Mercedes que Seats venuts a la Fira potser només explica qui pot comprar i qui no.

Al marge de la gamma de cotxes, destaca un element: la connectivitat. És la gran aposta del sector. No només per la tecnologia que ja incorporen els vehicles, sinó per l'espai disposat a la Fira per divulgar el camí de futur. Labs4 és una start up que ha desenvolupat per al Mobile World Capital i la Fira unes ulleres de realitat virtual que situen el visitant al volant d'un cotxe connectat amb la ciutat intel·ligent: interactua amb la informació del trànsit i amb les funcions del mòbil. Es controla per mitjà de la veu i no s'haurà d'esperar gaire per veure aplicat el sistema en els cotxes que s'exhibeixin a la Fira.