escàndol financer
El conseller delegat de BPA passa a disposició judicial
Joan Pau Miquel ha passat 48 hores a comissaria detingut per blanqueig de fons procedents del crim organitzat
Una dona usa el caixer automàtic de la seu del BPA. /
Joan Pau Miquel, fins fa poc conseller delegat i director general de la Banca Privada d'Andorra (BPA), ha abandonat aquesta tarda les dependències de la comissaria de la Policia d'Andorra per ser posat a disposició judicial. El número tres de l'entitat bancària ha passat 48 hores a comissaria detingut per blanqueig sistemàtic de fons procedents del crim organitzat.
En les pròximes hores, Joan Pau Miquel serà interrogat pel jutge de guàrdia i pel fiscal general d'Andorra, Alfons Alberca, que tutela personalment unes investigacions que van començar fa temps però que l'informe del departament del Tresor dels Estats Units van donar una empenta definitiva aquest dimarts passat. En els últims dies, el fiscal ha rebut sistemàticament un valuós material procedent de la Fiscalia Anticorrupció d'Espanya amb proves contundents sobre la vinculació de Joan Pau Miquel en el blanqueig de capitals de la màfia xinesa, concretament dels diners aconseguits per Gao Ping, en presó actualment.
Notícies relacionadesLa investigació que està executant la unitat de blanqueig de capitals de la Policia d'Andorra continua oberta.
- Brot víric El cas d'hantavirus al Berguedà: l'únic precedent recent de la malaltia a Catalunya
- Al juny El repte del transport uneix els vuit municipis que se sumaran a l’Àrea Metropolitana de Tarragona
- Crítiques a les xarxes socials Polèmica a les xarxes pel retorn d'una influencer a Espanya per rebre atenció mèdica després d'una operació estètica a Andorra
- PROTOCOL HANTAVIRUS Un psiquiatre de l’operatiu de l’Hondius baixa de l’autobús que traslladava els passatgers sense mascareta i amb l’EPI a la mà
- Ambient familiar Els cinc barris més segurs de Barcelona, segons un expert immobiliari: "No són els que tothom creu"
