'COMPANY BUILDER' ANTAI
Creadors de 'start-ups'
Miguel Vicente i Gerard Olivé funden un grup de negocis digitals que busca convertir-se en referent del sector al sud d'Europa També impulsen un fons amb 15 milions d'euros

Socis 8 Gerard Olivé (esquerra) i Miguel Vicente. /
Miguel Vicente (fundador de LetsBonus) i Gerard Olivé (BeRepublic) són ments inquietes, emprenedores. Primer van tenir èxit amb els seus negocis digitals, i després van decidir reinvertir els seus coneixements i recursos en la creació de la xarxa de business angels especialitzada Antai, el 2013. Però l'esperit emprenedor no els ha abandonat, i per això han decidit completar el cercle amb Antai Venture Builder: una creadora de start-ups digitals que neix acompanyada d'un fons de 15 milions d'euros per a la inversió en el seu grup d'empreses tecnològiques.
L'objectiu que s'han marcat és crear «el grup de negocis digitals de referència al sud d'Europa i Llatinoamèrica, que atregui el millor talent i accés al capital, claus per escalar companyies de forma ràpida», expliquen Olivé i Vicente. Per aconseguir-ho apostaran pel que saben fer més bé: crear empreses. I ho faran sota una fórmula fins ara poc explotada a Espanya: són projectes ideats per aquests dos emprenedors, en els quals participen activament, però en què tercers socis porten el dia a dia de nombrosos aspectes d'aquestes empreses, com a consellers delegats o directors d'operacions.
Exemples d'aquesta forma d'emprendre són firmes que tots dos han fundat amb èxit en el transcurs dels últims dos anys com ara Wallapop, que ja acumula gairebé cinc milions de descàrregues i en què recentment va entrar com a accionista Accel Partners (fons que va invertir també en Facebook o Linkedin), Chicplace o FancyBox; i que seran els referents de la iniciativa. Però no seran les úniques: Vicente i Olivé continuaran identificant «les oportunitats en nous models de negoci» i preparen el seu llançament «atraient el millor talent», que s'incorpora a les empreses a canvi d'accions i del suport del sistema.
Notícies relacionadesL'objectiu de la company builder Antai, al qual han incorporat professionals com ara Marc Jordana, Aldo Chiecchia i Christina Engebak, és llançar «entre dos i tres» noves start-ups digitals a l'any, sempre relacionades amb el món del consum; detectar els millors executius que les puguin comandar («a Barcelona hi ha molt de planter d'emprenedors d'èxit», diu Olivé) i aprofitar l'experiència i contactes (en l'ecosistema hi participen socis dels Estats Unitrs, Mèxic, França, Argentina...) per internacionalitzar les empreses, sempre amb base a Barcelona.
I en el moment que necessitin finançament, Olivé i Vicente han impulsat el fons Antai II, que comptarà amb fins a 15 milions per donar suport a aquests projectes del company builder, al qual s'incorporaran inversors i family offices nacionals i internacionals.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada