PLANS ESTRATÈGICS D'UNA EMPRESA TÈXTIL

TCN encara l'expansió

La companyia de moda obrirà locals a Espanya i entrarà amb socis a la Xina i Dubai l'any 2015 La marca de Totón Comella vendrà la col·lecció de bany durant tot l'any als EUA

Acte nadalenc 8 D’esquerra a dreta, Josep Maria Donat,Mónica Carrillo, Totón Comella i José Crehueras, ahir a Barcelona.

Acte nadalenc 8 D’esquerra a dreta, Josep Maria Donat,Mónica Carrillo, Totón Comella i José Crehueras, ahir a Barcelona. / JORDI ROCA

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ / BARCELONA

La companyia de moda femenina TCN, la marca de la dissenyadora Totón Comella, té el 2015 carregat de projectes. Molts fa mesos que es gesten, com el desembarcament a la Xina i la inauguració de la botiga on line, però ara ja es donen les circumstàncies òptimes per portar-los a terme, va explicar ahir Josep Maria Donat, president de TCN. El consum a Espanya està repuntant i les previsions són «millors que l'any passat», va afirmar Donat en un brunch nadalenc organitzat per TCN, al qual va assistir la periodista Mónica Carrillo, autora de la novel·la La luz de Candela (Planeta).

Un dels projectes més ambiciosos de TCN és l'entrada a la Xina, que s'ha endarrerit perquè la companyia propietat del matrimoni Donat-Comella ha trigat més d'un any a obtenir la llicència de venda. L'empresa amb seu a Arenys de Munt (Maresme) ja ha contactat amb diversos socis per obrir franquícies en centres comercials de la Xina. La confecció per al mercat asiàtic es farà a Catalunya, va dir Donat, perquè el client xinès valora que les peces de roba s'elaborin a Europa.

Paral·lelament, l'expansió internacional de TCN també passa pels països àrabs. En concret, per Dubai, on la firma entrarà igualment amb un soci local. Un cop a Dubai, la idea és arribar a la resta dels Emirats Àrabs Units.

Pel que fa als Estats Units, on aquest any TCN ha obert una oficina comercial a Miami i showrooms en aquesta ciutat i a Nova York, està costant més a causa de la revalorització de l'euro davant del dòlar. La companyia catalana vol distribuir els seus models en grans magatzems i botigues multimarca dels EUA i Llatinoamèrica.

Com a novetat, Donat va anunciar que, «si el dòlar acompanya», TCN vendrà la col·lecció de bany durant tot l'any a Amèrica (especialment on el clima ho permeti, com la zona de Florida i del golf de Mèxic) i no solament a l'estiu com a la resta de mercats.

Notícies relacionades

A Espanya, la companyia està incrementant les vendes. A l'estiu va créixer el 5% i aquest hivern pugen al ritme de l'11%. El 2012, va facturar 7,6 milions d'euros. Aquesta millora del consum els permet abordar l'ampliació de la xarxa de botigues (actualment en té nou). Una de les obertures serà previsiblement a Madrid, on tornaria a tenir dos establiments (després de tancar-ne un el 2013).

I a partir del febrer, la firma donarà un impuls definitiu a la botiga on line. Actualment, TCN ven a través de les seves botigues pròpies i multimarca. També ho fa per internet en plataformes de vendes especials (tipus Vente-privee), però ha decidit reduir la seva exposició en aquest canal.