ENQUESTA DE POBLACIÓ ACTIVA
L'augment de joves actius redueix l'atur juvenil al 52,4%, tot i que puja el nombre de desocupats
La xifra de menors de 25 anys en disposició de treballar es va incrementar en 73.700 persones en el tercer trimestre
El nombre de joves en atur menors de 25 anys va pujar en 27.000 persones en el tercer trimestre, xifra que suposa un 3,2% més que en el trimestre anterior. Així, la xifra total de joves en desocupació se situa en 867.600 a l'acabar el mes de setembre passat, d'acord amb les dades de l'enquesta de població activa (EPA) publicada aquest dijous per l'INE.
No obstant, la taxa d'atur d'aquest col·lectiu va baixar fins al 52,38% al final del tercer trimestre, dada que suposa set dècimes menys que en el trimestre anterior, quan la desocupació dels joves menors de 25 anys es va situar en el 53,12%.
MENYS JOVES ATURATS QUE FA UN ANY
Notícies relacionadesEl fet que l'atur entre els joves augmenti en aquest trimestre però al mateix temps baixi la seva taxa de desocupació s'explica per l'evolució de la població activa. En concret, el nombre de joves actius es va incrementar en 73.700 persones en el tercer trimestre (4,6% més), fins a situar-se el total d'actius en 1.656.100 joves.
En l'últim any, el nombre de joves en atur ha baixat en 94.000 desocupats (-9,7%), mentre que el d'actius s'ha reduït en 120.000 (-6,7%). La taxa d'atur actual dels menors de 25 anys és gairebé 1,8 punts inferior a l'existent en el tercer trimestre de l'any passat (54,14%).
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- FUTBOL I INVERSIÓ Compro un club mentre jugo en un altre: Messi i Luis Suárez s’afegeixen a l’última moda dels futbolistes
- Musk deixa el Govern després d’aplicar polèmiques retallades
- La Masia dels enginyers
- Obres El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Frau La Policia Nacional, preocupada en detectar una nova estafa que utilitza les etiquetes de les escombraries: així pots evitar-la
- Una jutgessa investiga si la CCMA ha pagat retribucions superiors al límit legal a directius