Botín deixa un grup financer sanejat i diversificat
El Grupo Santander va guanyar 2.756 milions entre gener i juny, amb una alça del 22,2%
La mort del president del Grupo Santander, Emilio Botín, arriba en un moment d'estabilitat financera. El Santander va obtenir un benefici net de 2.756 milions d'euros entre gener i juny d'aquest any, que va suposar un increment interanual del 22,2% pels ingressos més alts que va obtenir, que es van unir a uns costos estabilitzats i a la dotació més baixa de provisions.
BENEFICI A ESPANYA
Només a Espanya, el benefici net va créixer el 79% fins al juny i va arribar als 513 milions d'euros, al mateix temps que el crèdit va augmentar el 2% en comparació amb el desembre. Això és analitzat per l'entitat com un "canvi de tendència", ja que el crèdit seguia per sota dels nivells acumulats fins al juny l'exercici passat (1,1% menys).
En línia amb altres entitats, Grupo Santander va registrar en els primers sis mesos de l'any un cert transvasament de fons cap a fons d'inversió. Concretament un augment del 4% fins als 737.500 milions.
SEGON TRIMESTRE
Notícies relacionadesNomés en el segon trimestre, el grup va guanyar 1.453 milions d'euros, l'import més elevat dels últims dos anys, que no inclou les plusvàlues netes obtingudes amb la venda del 85% d'Altamira (385 milions), la col·locació de Santander Consumer USA (730 milions d'euros) i els 220 milions d'euros obtinguts al Regne Unit per la modificació dels compromisos per pensions. L'entitat ressaltava al juny que el resultat del trimestre es va produir encara en un context d'"incipient recuperació i tipus d'interès molt baixos en monedes clau per al Grup, com l'euro, la lliura o el dòlar".
ÀREES GEOGRÀFIQUES
Una de les grans claus del Grupo Santander és la seva profunda diversificació, tant des d'un punt de vista geogràfic com de la cartera d'inversió. Les últimes dades apunten que millora les ràtios de rendibilitat a Europa i percep ja la inestabilitat a Sud-amèrica. A Llatinoamèrica, el Santander va guanyar el 16,2% menys fins al juny, ja que va obtenir 1.512 milions d'euros, dels quals 758 els va guanyar al Brasil, el 17,5% menys, i 307 milions més, a Mèxic, on va guanyar el 30,4% menys. A Europa, el benefici net va ser de 962 milions, el 74% més. Al Regne Unit, el Santander va guanyar 775 milions fins al juny, el 59,1% més, i als Estats Units va obtenir 356 milions, el 25,1% menys.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»