VENDA D'UNA COMPANYIA TÈXTIL

Nova vida per a Pulligan

El grup andalús Teximbor adquireix la marca catalana de gènere de punt en la licitació judicial del concurs de creditors

La firma crearà 60 llocs de treball per revitalitzar la producció i les vendes

Patrimoni 8 La vella planta de Pulligan a Canet de Mar.

Patrimoni 8 La vella planta de Pulligan a Canet de Mar. / ARXIU

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

Avui dia, és estrany que una empresa tingui més d'una vida. Sense arribar a l'extrem de les set vides que s'atribueixen als gats, la marca tèxtil catalana Pulligan acaba de gastar la seva quarta vida. El grup andalús Teximbor va anunciar ahir que ha adquirit la marca i el seu fons de comerç en la licitació ordenada pel jutge mercantil encarregat del concurs de creditors de la companyia que l'explotava fins ara.

Els jerseis de la marca creada als 60 per la família Jover, per ampliar la gamma de productes centrada en les mitges i els mitjons de la seva empresa tèxtil fundada a finals del segle XIX, es va posar de moda per la combinació dels tradicionals pul·lòver i càrdigan (Pulligan). Va arribar a donar feina en la històrica fàbrica de Canet de Mar (Maresme) a 1.200 treballadors.

L'imperi tèxtil del Maresme va xocar amb la crisi de finals dels 70 i els 80 i va recórrer al directiu Joan Canals, que va acabar comprant la majoria de les accions en la segona etapa de la companyia. La deslocalització de la producció a Tànger, la internacionalització de les vendes, la compra d'altres marques com Meyba i Pierre Cardin i els ajustos de plantilla a Canet no van ser suficients per superar l'actual crisi.

El 2009, Canals va tirar la tovallola i va presentar un concurs de creditors amb un passiu de 20 milions. Després d'un llarg periple, un grup de treballadors de la companyia van constituir una societat, Igualadina de Marcas, que es va fer càrrec de Pulligan i la resta d'ensenyes amb un taller de producció a Igualada. Però aquesta tercera etapa tampoc va resultar fàcil i també va acabar l'abril passat en un concurs de creditors que ha finalitzat ara amb la venda per separat de les marques que posseïen.

Notícies relacionades

«Amb Pulligan ampliem i diversifiquem el nostre mercat, fet que suposarà, en període de baix consum, una injecció molt important», va destacar ahir el director general de Teximbor, Manuel Márquez. L'objectiu immediat és «revitalitzar la marca catalana que s'ha quedat adormida en el seu propi prestigi» i donar-li un nou impuls amb «una perspectiva més juvenil i actual, a un preu assequible sense perdre la qualitat i imatge que la caracteritza».

Per això, la firma sevillana, que ja comercialitza les marques Bruno Baresi, TXB Promociones i Bordados Industriales Aljarafe, preveu crear 60 llocs de treball per reforçar la producció en tallers tèxtils de Catalunya i Andalusia (20 llocs de treball), potenciar la xarxa comercial (20) i la seva estructura (20), segons van indicar fonts de Teximbor. Serà la seva quarta vida.