EXPANSIÓ D'UNA EMPRESA CATALANA
Jesús Peiró resisteix
La firma nupcial ha accelerat la seva expansió internacional per desafiar la caiguda de la demanda nacional La companyia tèxtil ha entrat als EUA, Rússia i el Brasil des de l'inici de la crisi

Cofundador 8Jesús Díez Betriu, a la seu de la firma a Viladecans. /
Espanya és el segon exportador de moda nupcial, al darrere de la Xina. Al marge del volum de negoci de grans grups com Pronovias o Rosa Clará, aquesta bona posició és deguda també a l'auge d'altres firmes nupcials menys conegudes, com Jesús Peiró.
L'empresa de Viladecans dedicada a la confecció i venda de vestits de núvia ha resistit a la caiguda del consum intern gràcies a l'expansió internacional. Així, les vendes del grup han passat dels 3,07 milions d'euros del 2008 als 4,13 milions el 2012, segons dades del registre mercantil. En aquest període, el benefici net ha augmentat des dels 51.926 euros del 2008 fins als 125.483 euros del 2012. L'empresa va registrar caigudes de la facturació a Espanya entre el 2011 i el 2013, però aquestes es van compensar amb l'increment de les exportacions.
Jesús Díez Betriu, amo i director de la firma, explica que Europa és el principal mercat de l'empresa, amb Espanya, França i Anglaterra al capdavant. La companyia ven als cinc continents a través de més de 200 punts multimarca. Rússia, el Brasil i els EUA són els últims països on ha entrat.
La companyia vol focalitzar el seu creixement als EUA a través de botigues multimarca i no descarta inaugurar botigues a París o a Londres a mitjà termini. Actualment, Jesús Peiró compta amb una única botiga pròpia a Espanya, a Barcelona, i sis franquícies. L'empresari estima que l'obertura d'un negoci dedicat a la moda nupcial és molt complex «perquè la plantilla ha de conèixer molt bé el sector ».
Els plans de l'empresa, que dóna feina a 33 treballadors, passen per facturar sis milions d'euros el 2016 gràcies a l'expansió internacional i a la recuperació del mercat intern, segons Díez.
Jesús Peiró descarta ampliar el negoci a la venda de vestits de festa, com fa una gran part de la seva competència. «Preferim centrar-nos només en els vestits de núvia i en la nostra col·lecció d'accessoris, per ser els millors en això», assegura el directiu.
Notícies relacionadesLa firma catalana fabrica totes les seves peces íntegrament a Espanya, on treballa amb una xarxa de 25 tallers. A l'empresari li agrada destacar la qualitat dels seus vestits, el preu mitjà dels quals se situa al voltant dels 2.000 euros.
Els orígens del negoci es remunten al 1988, quan Díez i José María Gangonells Peiró van fundar la marca. Aquest últim va sortir de la companyia fa deu anys per desavinences entre els socis. Des d'aleshores, Díez és el soci majoritari amb el 70% del capital. L'empresa va presentar la setmana passada els seus últims dissenys a la Barcelona Bridal Week.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- FUTBOL El Reial Madrid supera els 200 milions en fitxatges de classe mitjana i encara li falta un galàctic al migcamp
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI