EMPRESES AMB PROBLEMES
Els concursos de creditors van arribar a la xifra rècord de 10.949 el 2013, el 6,4 % més
En l'últim trimestre, no obstant, les insolvències van baixar el 12,9%
Les empreses van presentar l'any passat a Espanya 10.949 concursos de creditors, xifra que suposa un increment del 6,4% respecte al 2012 i un nou màxim històric, segons les dades publicades pel Consell General del Poder Judicial (CGPJ).
Aquest increment es va produir malgrat que, en l'últim trimestre de l'exercici, els concursos (antiga suspensió de pagaments) van caure el 12,9%, fins als 2.419, fet que suposa el primer descens interanual trimestral des de finals del 2010.
No obstant, respecte al tercer trimestre de l'any, els concursos van repuntar el 2,9%, i van trencar amb la desacceleració intertrimestral registrada des de l'inici de l'exercici. Respecte al 2007, quan es van registrar 1.589 procediments, els concursos de creditors s'han multiplicat gairebé per set.
En el conjunt de l'any, les autonomies on es van presentar més concursos van ser Catalunya, amb 2.114; Madrid (1.742), el País Valencià (1.404) i Andalusia (1.265).
Els principals increments van correspondre a les Balears (121,5%), la Rioja (34,7%), les Canàries (28,3%) i Madrid (22,3%), mentre que els concursos van baixar en cinc autonomies: Cantàbria (16,8%), Andalusia (8,3%), el País Valencià (7,4%), Astúries (6,5%) i Catalunya (1,4%).
De la xifra total del 2013, 8.199 van ser concursos declarats, i 895, tancats. Al llarg de l'exercici, 1.613 procediments van arribar a la fase de conveni i 6.112 més van acabar en liquidació, alhora que es van presentar 1.782 expedients de l'article 64 de la llei concursal, relatiu a la modificació substancial de les condicions de treball de caràcter col·lectiu.
- Una ‘Marató’ d’emocions
- El Govern anuncia un abonament de transport únic per 60 euros al mes
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
