NEGOCI BANCARI
Botín assegura que "tornen el crèdit i el creixement"
El president del Santander, Emilio Botín, durant la junta d’accionistes de l’entitat, aquest divendres. /
El president del Banco Santander, Emilio Botín, s'ha mostrat extraordinàriament optimista sobre les perspectives econòmiques d'Espanya. "Estic convençut que el 2014 serà un any molt millor: torna el crèdit, torna el creixement i, més lentament, també es recuperarà l'ocupació", ha afirmat davant la junta d'accionistes del banc.
L'executiu ha assegurat que la "recuperació de l'economia espanyola és un fet" del qual "ningú dubta". Ho demostra, segons ha defensat, que el país "ja està generant ocupació" i creixerà "més de l'1%" aquest any, així com que el Santander està donant el "doble" d'hipoteques que l'any passat, alhora que està creixent el seu finançament per a la compra de cotxes i el seu crèdit a les pimes.
La millora, ha dit, respon a les reformes estructurals "molt importants" que ha impulsat el Govern, del qual ha lloat la seva "gran tasca", sobretot pel seu "compromís polític" per corregir el dèficit i "racionalitzar" el sector públic. Això sí, amb una advertència: "És cert que encara queda camí per recórrer, que la prioritat ha de seguir sent la creació d'ocupació i que ni el Govern ni el sector privat hem de caure en la complaença".
FI DE LES CAIXES
Botín ha aplaudit especialment la reestructuració del sistema financer, que ha donat lloc a un sector "més sòlid i competitiu i sobretot amb una estructura més raonable: menys entitats i més homogènies" que abans de la crisi. "Hem trencat després de molts anys amb un sistema dual de bancs i caixes amb formes de governança dispars i que, sens dubte, va accentuar els problemes de la crisi", ha sostingut.
El Santander, ha assegurat, registrarà aquest any a Espanya un creixement del crèdit i els ingressos financers, una caiguda dels costos conseqüència de la integració de Banesto i Baif, i una normalització de les provisions cap a nivells d'abans de la crisi. "Estem fent tot el possible perquè ni un sol projecte viable es quedi sense finançament a Espanya", ha assegurat.
CREIXEMENT
Notícies relacionadesEl banquer ha reiterat que el seu objectiu és que Espanya aporti 3.000 milions de benefici al grup el 2016, davant els prop de 400 milions del 2013 (sense tenir en compte les pèrdues immobiliàries).
"Després d'uns anys en què la prioritat ha sigut el reforçament del balanç i de la posició de liquiditat, estem perfectament preparats per abordar una fase de creixement sostingut dels nostres beneficis", ha afirmat Botín, que també ha assegurat que l'entitat "aprofitarà totes les oportunitats competitives" que li brindarà la imminent Unió Bancària Europea per créixer en altres països del continent.
- Una ‘Marató’ d’emocions
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
