Facua acusa Soria de voler "perpetuar" un model que encareix la factura de la llum
L'associació de consumidors ha criticat que el ministre d'Indústria, Energia i Turisme vulgui "mantenir el model només amb pegats"
El ministre d’Indústria, José Manuel Soria, durant una intervenció en una de les sessions de control al Govern al ple del Senat. /
El portaveu de Facua, Rubén Sánchez, ha acusat el ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, de voler "perpetuar" un model que encareix el rebut de la llum i retalla la qualitat del servei, després de l'anunci que el Govern es planteja un sistema de subhasta alternatiu per fixar la tarifa de la llum seguint una línia de subhastes mensuals.
"Tot i que la liberalització del sector encareix els preus i redueix la qualitat, Soria vol mantenir el model només amb pegats", ha explicat Sánchez, que ha lamentat que el Govern no qüestioni aquest model i ha incidit que el que provoca el "perjudici" als ciutadans és aquest sistema.
El portaveu de Facua, a més, ha considerat un "disbarat" que es plantegin subhastes mensuals. Per la seva part, Soria ha matisat que el preu de la llum que va establir aquest divendres el Govern es va fer tenint en compte els preus que el mercat ha anat marcant al llarg dels últims sis mesos.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Cimera religiosa Lleó XIV es reuneix amb la primera dona cap de l’Església anglicana: "Seria un escàndol si no treballem per superar les nostres diferències"
- Magnicidi fallit El tercer atemptat contra Trump posa en qüestió el Servei Secret dels EUA i els protocols de seguretat
- Canvi en l’aliança OpenAI trenca la seva exclusivitat amb Microsoft i obre la porta a acords amb Google i Amazon
- Un estudi del Centre de Tecnologia Forestal evidencia una davallada a tot Europa dels ocells agraris
