COMISSIÓ PARLAMENTÀRIA SOBRE LES CAIXES
Els usuaris lamenten la indefensió davant la banca
LA PAH avisa de més desnonaments si es venen actius als 'fons voltor'
Ada Colau, després de la seva intervenció en la comissió del Parlament sobre les caixes d’estalvis. /
Davant l'abús de confiança -en la major part dels casos vorejant l'estafa-, les associacions que defensen els drets dels consumidors i usuaris del sistema financer espanyol van reconèixer ahir al Parlament de Catalunya que tan sols els queda el recurs dels tribunals per defensar els interessos dels seus associats. Ni les autoritats de supervisió, ni els mecanismes de consum a l'ús han donat resposta a les reivindicacions plantejades per aquests col·lectius en nom dels seus associats, com va quedar ahir reflectit en la intervenció de quatre d'aquestes associacions en la comissió del Parlament que investiga la desaparició de les caixes d'estalvi i la possible vulneració dels drets dels consumidors.
Ada Colau, portaveu de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), va plantejar ahir que lluny de mirar cap enrere, apareixen noves dificultats a l'horitzó per la manera com s'han abordat problemes com el de l'habitatge. Va destacar que la venda d'edificis a fons voltor, es traduirà en una nova bombolla que provocarà una onada de desnonaments. Una bombolla del lloguer que, va apuntar, explotaria en el moment que els inquilins no poguessin pagar les quotes, fet que impulsaria els fons a desnonar de forma «massiva».
Jofre Farrés, portaveu d'Adicae, va defensar un sistema de supervisió diferent de l'actual, amb dos organismes diferenciats: un per controlar la solvència del sistema financer i un altre per supervisar les relacions entre els consumidors i les institucions financeres. «A l'actual regulador tan sols li interessa la solvència dels bancs i no el que passa amb els consumidors», va manifestar a la comissió.
FALTA DE MITJANS / La presidenta de l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC), Anna Tardà, va subratllar la falta de mitjans de les associacions per defensar els drets dels ciutadans. «Ens hem vist indefensos per la nostra pròpia situació», va dir.
El Banc d'Espanya no protegeix els clients de la banca per les característiques normatives de l'entitat, va considerar Jorge Castilla, portaveu de FACUA. Així, als usuaris només els queda la via dels tribunals. Ni tan sols l'arbitratge garanteix la independència en les decisions.
I un retret: el president d'Ausbanc, Luis Pineda, va atribuir la fallida de CatalunyaCaixa als parlamentaris catalans per no haver exercit prou control sobre l'entitat.
- El rescat més car fet mai pels Bombers segueix sent el d'un esquiador que anava fora pistes el 2011 a Masella
- Una família que ve de recórrer el món amb autocaravana topa amb les aules saturades a Girona: "No és lògic que la meva filla no pugui anar a l'escola de davant de casa"
- L’hostaleria com a tractor Catalunya aporta el 15% de l’ocupació a Espanya: 32.000 afiliats més per l’estirada del turisme per Setmana Santa
- Línies saturades La L1 i la L5 del metro de Barcelona afegeixen un tren extra en hora punta per reduir aglomeracions
- OFTALMOLOGIA Per què milers de catalans poden estar perdent visió sense diagnòstic? Podrien patir DMAE
