EXPANSIÓ D'UNA ACTIVITAT ECONÒMICA
Creixement amb energia
Audax puja al desè lloc entre les comercialitzadores elèctriques del mercat
La companyia entrarà l'any que ve a França i Alemanya després de fer-ho a Portugal i Itàlia

Potencial 8 José Barrios, principal accionista d’Audax /
L'estiu de l'any passat, José Barrios i José Manuel Imañas, dos emprenedors, van comprar Audax Energía. Des d'aleshores, la comercialitzadora elèctrica ha saltat fins al desè lloc de la classificació d'aquest negoci dominat per les filials dels grans grups energètics.
La progressió ha estat tan ràpida que es veuran obligats a revisar el pla estratègic fins al 2017, que preveia arribar aquest any als 400 milions de facturació. S'han «avançat dos anys a les previsions», afirma Barrios, que n'és el principal accionista, amb el 65%, i el conseller delegat. Imañas en té el 35% restant.
Amb més de 22.500 clients i la previsió d'arribar als 30.000 quan es tanqui el present exercici, l'objectiu del nou pla estratègic serà el 2020 i uns ingressos a l'arribar a aquell exercici d'uns 1.000 milions, una xifra que suposa multiplicar gairebé per 10 els ingressos actuals.
Encara que no descarten compres d'altres comercialitzadores per accelerar el creixement de l'empresa, el principal motor per a la companyia és el negoci exterior. Per a l'exercici actual preveuen tancar al voltant dels 140 milions de facturació. Audax és la companyia del sector que més ha crescut en proporció a la seva xifra de negoci. En el primer semestre de l'exercici actual la facturació de l'empresa ha crescut gairebé el 80%.
Després de desembarcar a Portugal i iniciar les gestions per fer-ho a Itàlia, l'any que ve preveuen consolidar-se en els nous mercats i a més a més entrar a França, el Regne Unit i Alemanya. En el punt de mira tenen 10 països europeus.
A Audax no menyspreen el mercat dels clients particulars, ja que compten amb uns 4.000, si bé el seu fort segueixen sent les pimes, atès que el funcionament del sector actualment dificulta la competència en preus respecte a la tarifa regulada.
El preu més baix no és l'únic objectiu d'aquesta companyia, que vol caracteritzar-se per la innovació i el disseny de producte i serveis energètics que siguin atractius per als clients.
Notícies relacionadesUn és la tarifa elèctrica plana. Després d'estudiar el consum del client en l'exercici precedent, li proposen dividir per 12 mesos la factura, de manera que guanyen estabilitat. «Si superen la quantitat establerta paguen el quilowatt més car», afegeix Barrios. És un sistema que s'assembla a la tarifa plana telefònica.
«No s'obté estalvi o aquest és petit, però en canvi s'aconsegueix estabilitat en el rebut, al conèixer per endavant el que es pagarà cada mes», explica aquest empresari a qui acostumen a dir que s'assembla al jugador barcelonista Andrés Iniesta.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens