FAMÍLIA D'EMPRENEDORS
Assessors d'ulleres
Kaleos òptica, nou negoci del grup Gaes, uneix moda i salut visual
A la botiga hi treballen experts en tendències, que aconsellen al client quina muntura els queda més bé, i oculistes

Emprenedor 8 Gassó Sarrias, a la botiga de Kaleos. /
Juan Gassó Sarrias ha viscut el món dels negocis tota la seva vida: el seu avi, Juan Gassó Bosch, va fundar la companyia de centres auditius Gaes, mentre que el seu pare, Juan Gassó Navarro, és el president de la firma. No obstant, aquest jove de 26 anys va poder escollir si continuava a l'empresa o començava negocis pel seu compte. Va decidir unir les dues idees i, des de dins de Gaes, ha emprès una nova idea de negoci: òptiques que uneixen salut visual i moda.
«Sempre havia volgut fer alguna cosa diferent. El meu avi va crear Gaes, i amb això va innovar en la seva època, i em va traslladar les ganes d'emprendre», assegura Gassó Sarrias. Mentre estudiava Economia a la Universitat Pompeu Fabra, aquest jove va treballar en l'empresa familiar en diferents departaments. Però quan va acabar, va haver d'escollir: «Decidir si entrar a treballar a Gaes o no va ser la decisió més difícil de la meva vida», revela. Volia emprendre, però el cor li deia «Gaes».
Al final, va entrar a la firma com a responsable de nous negocis. Va analitzar el mercat i, amb una idea del seu avi, van crear Gaes Visión. «Però el mercat de les òptiques està molt tocat», diu. No obstant, va detectar un buit de negoci relacionat. I així va néixer Kaleos óptica, que ahir va inaugurar la seva primera botiga a Barcelona (Muntaner, 242).
Kaleos no és una òptica corrent. «Les ulleres, a més de salut visual, cada vegada són més un objecte de moda», assenyala. Per això, i encara que a simple vista pugui semblar una òptica habitual, el seu secret està en els detalls. «Els que atenen els clients són assessors de moda, experts en tendències i assessoria estètica, els que ajuden els clients a veure quines muntures els queden més bé [estudi morfològic inclòs]», afirma Gassó Sarrias. A més a més, compten amb òptics clínics que realitzen la clàssica avaluació òptica, però tot «molt més personalitzat i explicant en tot moment el que s'està fent al client». El tracte personalitzat és la clau del negoci: «També fem un seguiment després de la compra de les ulleres per veure si el client s'hi sent còmode».
Treballen amb 25 marques (algunes difícils de trobar a Espanya), amb 800 ulleres al catàleg. «Tenim muntures des de 50 euros. No som exclusius, sinó que tots els públics trobaran la seva muntura. I el client veu sempre els preus a simple vista». A més a més, per cada venda d'ulleres, en donaran unes altres a una entitat social.
La companyia ha invertit més de mig milió d'euros en aquest projecte, en què treballen cinc persones. De moment, Gassó Sarrias és prudent sobre el futur: «Ja veurem com va la primera botiga abans d'obrir-ne més».
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió
- La resposta a l'escàndol ERC, després de la dimissió de Cerdán: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no podrà comptar amb el nostre suport"
- Conflicte al Pròxim Orient Israel ataca l'Iran amb bombardejos a gran escala i avisa que l'operació durarà "tants dies com calgui"
- La resposta a l’escàndol El Govern central descarta que Sánchez se sotmeti a una qüestió de confiança després de la sortida de Santos Cerdán per corrupció
- Evento El Rei presideix el 50è aniversari de la Fundació Mapfre i destaca la seva contribució a l'educació, la investigació i la cultura
- Tribunals El capellà pedòfil del Pare Manyanet - Sant Andreu, investigat ara per abusos sexuals d’un alumne de 8 anys