FAMÍLIA D'EMPRENEDORS

Assessors d'ulleres

Kaleos òptica, nou negoci del grup Gaes, uneix moda i salut visual

A la botiga hi treballen experts en tendències, que aconsellen al client quina muntura els queda més bé, i oculistes

Emprenedor 8 Gassó Sarrias, a la botiga de Kaleos.

Emprenedor 8 Gassó Sarrias, a la botiga de Kaleos. / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
J. M. BERENGUERAS
BARCELONA

Juan Gassó Sarrias ha viscut el món dels negocis tota la seva vida: el seu avi, Juan Gassó Bosch, va fundar la companyia de centres auditius Gaes, mentre que el seu pare, Juan Gassó Navarro, és el president de la firma. No obstant, aquest jove de 26 anys va poder escollir si continuava a l'empresa o començava negocis pel seu compte. Va decidir unir les dues idees i, des de dins de Gaes, ha emprès una nova idea de negoci: òptiques que uneixen salut visual i moda.

«Sempre havia volgut fer alguna cosa diferent. El meu avi va crear Gaes, i amb això va innovar en la seva època, i em va traslladar les ganes d'emprendre», assegura Gassó Sarrias. Mentre estudiava Economia a la Universitat Pompeu Fabra, aquest jove va treballar en l'empresa familiar en diferents departaments. Però quan va acabar, va haver d'escollir: «Decidir si entrar a treballar a Gaes o no va ser la decisió més difícil de la meva vida», revela. Volia emprendre, però el cor li deia «Gaes».

Al final, va entrar a la firma com a responsable de nous negocis. Va analitzar el mercat i, amb una idea del seu avi, van crear Gaes Visión. «Però el mercat de les òptiques està molt tocat», diu. No obstant, va detectar un buit de negoci relacionat. I així va néixer Kaleos óptica, que ahir va inaugurar la seva primera botiga a Barcelona (Muntaner, 242).

Kaleos no és una òptica corrent. «Les ulleres, a més de salut visual, cada vegada són més un objecte de moda», assenyala. Per això, i encara que a simple vista pugui semblar una òptica habitual, el seu secret està en els detalls. «Els que atenen els clients són assessors de moda, experts en tendències i assessoria estètica, els que ajuden els clients a veure quines muntures els queden més bé [estudi morfològic inclòs]», afirma Gassó Sarrias. A més a més, compten amb òptics clínics que realitzen la clàssica avaluació òptica, però tot «molt més personalitzat i explicant en tot moment el que s'està fent al client». El tracte personalitzat és la clau del negoci: «També fem un seguiment després de la compra de les ulleres per veure si el client s'hi sent còmode».

Notícies relacionades

Treballen amb 25 marques (algunes difícils de trobar a Espanya), amb 800 ulleres al catàleg. «Tenim muntures des de 50 euros. No som exclusius, sinó que tots els públics trobaran la seva muntura. I el client veu sempre els preus a simple vista». A més a més, per cada venda d'ulleres, en donaran unes altres a una entitat social.

La companyia ha invertit més de mig milió d'euros en aquest projecte, en què treballen cinc persones. De moment, Gassó Sarrias és prudent sobre el futur: «Ja veurem com va la primera botiga abans d'obrir-ne més».