Miguel Blesa abandona la presó després de dipositar una fiança de 2,5 milions d'euros

L'expresident de Caja Madrid ha passat una nit a Soto del Real al condemnar-lo el jutge per la compra d'un banc de Florida

Blesa, el banquer del PP. / periodico

1
Es llegeix en minuts
MARGARITA BATALLAS / Madrid

L'expresident de Caja Madrid Miguel Blesa ha abandonat aquesta tarda la presó de Soto del Real després de dipositar la fiança de 2,5 milions d'euros que el jutge li va imposar per la compra del City National Bank de Florida.

Blesa, que ha dormit aquesta nit a la presó, ha trigat menys de 24 hores a reunir la milionària sanció que el jutge Elpidio José Silva per eludir el seu ingrés a la presó provisional.

"Actuació aberrant"

El jutge sosté que l'actuació de l'expresident de Caja Madrid Miguel Blesa va ser "aberrant" al concedir crèdits sense garanties a l'expresident de la CEOE Gerardo Díaz Ferrán i al comprar el Banc de Florida. Per això, va decretar el seu ingrés a la presó eludible amb una fiança de dos milions i mig que els seus familiars han aconseguit reunir aquest divendres. Així mateix, el magistrat li imposa la retirada del passaport per a quan surti de la presó.

La citació de Blesa va enxampar dijous per sorpresa mitjans jurídics i bancaris i potser per aquest motiu, el banquer es va negar a contestar les preguntes del jutge, fiscal, de l'acusació Mans Netes i sols va respondre a unes preguntes que li va formular el lletrat.

Per això, el togat afirma que no va oferir cap "explicació raonable" sobre la seva manera "presidencialista" de dirigir l'entitat al saltar-se tots els protocols com les preceptives autoritzacions de la Comunitat de Madrid per atorgar préstecs o comprar bancs. Blesa va accedir el 1996 a la presidència de Caja Madrid per la seva vella amistat amb el llavors president del Govern, José María Aznar.

Crèdits a Díaz Ferrán

El magistrat explica en dues resolucions que ha unit en un sol procés la concessió de crèdits sense garantia a Díaz Ferrán (actualment empresonat per buidar el seu patrimoni per no pagar als seus creditors de Marsans) amb la compra del Banc de Florida.

Notícies relacionades

Una operació, que segons l'acte de presó, no tenia ni cap ni peus. Blesa va explicar al magistrat que va pagar un sobrepreu per aquesta entitat perquè Caja Madrid era "més bon banc, estava més dimensionat i era més rendible" que els seus competidors.

La fiscalia s'ha oposat a aquestes mesures acordades pel jutge. I ha demanat la nul·litat d'actuacions de la investigació sobre els préstecs concedits per Caja Madrid.