Foment prepara un 'banc dolent' per a les autopistes que han fet fallida

Les carreteres de peatge insolvents tenen un forat comptable de gairebé 5.000 milions

El peatge de la Radial 3 de Madrid, a l’altura de Camporreal.

El peatge de la Radial 3 de Madrid, a l’altura de Camporreal. / JUAN MANUEL PRATS

1
Es llegeix en minuts
MAX JIMÉNEZ BOTÍAS / Barcelona

Podrà ser unorganisme públic el que se'n faci càrrec. Una cosa així com l'antiga Empresa Nacional d'Autopistes (ENA). Pot ser que sigui una empresa mixta, constituïda pel mateix Estat i els creditors --els bancs-- i fins i tot pot ser que l'instrument que s'acabi definint tingui una forma jurídica diferent. Però del que no hi ha dubte és que lesautopistes radials ineficients, perquè el trànsit que registren no compensa els costos --financers la majoria-- generats per la posada en funcionament, acabaran en una cosa similar a un 'banc dolent' com el creat per l'Estat perquè la banca nacionalitzada dipositi els actius immobiliaris de difícil recuperació.

Notícies relacionades

El grup de treball que s'ha creat, en què participa el Ministeri de Foment i les entitats bancàries creditores, estudia una fórmula semblant a la societat de gestió d'actius immobiliaris. De fet, segons diferents fonts consultades, es tractaria d'una firma, previsiblement pública, però en què podria participar la banca, en què encaixar els actius que han acabat en concurs de creditors o que poden acabar en la insolvència perquè la seva activitat resulta insuficient per compensar les despeses. En total, 10 autopistes de peatge espanyoles han generat un deute pròxim als 5.000 milions d'euros amb les entitats bancàries, que han finançat unes operacions que es mostren com el fruit d'un error estratègic greu.

>> Llegiu la informació completa sobre les autopistes radials a e-Periódico.