PROCÉS JUDICIAL CONTRA UNA INFLUENT EMPRESÀRIA
La fiscalia acusa a una expropietària de Chupa Chups d'intentar defraudar 1,3 milions a Hisenda
La querella denuncia que Marta Bernat va utilitzar un "artificiós negoci jurídic"
La Fiscalia de Barcelona ha presentat una querella contra l'empresària Marta Bernat Serra, expropietària de la companyia Chupa Chups i vinculada al sector immobiliari (Immobiliària Casa Batlló), per intentar defraudar 1,3 milions d'euros a Hisenda. Un jutge de Barcelona ja ha admès a tràmit la querella i l'ha citat a declarar.
Segons el Servei de Delictes Econòmics de la Fiscalia de Barcelona, coordinat pel fiscal Francisco Bañeres, l'empresària “a través d'un artificiós negoci jurídic” consistent a documentar una fingida relació de lloguer de la seva vivenda habitual, va sol·licitar una devolució de l'IVA per import d'1,3 milions d'euros.
La querella relata que l'operació es va efectuar a través de dues societats propietat de Marta Bernat. Una de les quals va adquirir el 23 d'octubre del 2006 un immoble a la part alta de Barcelona per un preu de 9,5 milions d'euros, més un IVA de 668.000. Des de la seva adquisició fins al 2009, la vivenda citada va ser objecte d'obres de condicionament i millora.
Estrany lloguer
Notícies relacionadesPrecisament, l'1 d'abril del 2009, la societat controlada per la querellada i la mateixa empresària van firmar un contracte d'arrendament de la vivenda a canvi d'una renda de 13.000 euros al mes. “És a dir, la querellada es pagava a ella mateixa”, explica l'acusació. A través d'aquesta fórmula, la querellada, segons la fiscalia, aparentava que la casa, que servia d'aixopluc a ella i la seva família, s'ocupava en el règim previst per a casa rural i apartaments turístics.
Una vegada realitzada aquesta operació, l'empresa propietària de la vivenda i controlada també per Marta Bernat, no va dubtar a deduir l'IVA suportat de totes aquelles compres, serveis i subministraments relacionats amb la casa en qüestió durant el període 2006-2009. La quantitat pujava a 1,3 milions. No obstant, l'Agència Tributària es va adonar de la maniobra i no va abonar la quantitat. És per això que el delicte és en grau de temptativa.
- Mossos Detinguda una dona víctima de violència masclista després de ser desnonada d’un pis municipal a Reus
- Denúncia d’un exalumne Judici al capellà pederasta del col·legi Pare Manyanet per abusos a un menor: "Em va dir que, si ho explicava, la pròxima vegada seria sense roba"
- Crisi humanitària Cuba registra una apagada al 70% del país després d’esgotar les reserves de combustible
- Un jutjat decidirà si manté o anul·la la sanció de la Generalitat a Orriols per les declaracions sobre immigració
- Exposició El fotògraf Steve McCurry s’instal·la al Palau Martorell amb els seus retrats de la gran família humana
