REESTRUCTURACIÓ DEL SISTEMA FINANCER

Bankia vendrà la seva cartera industrial per sanejar-se

Goirigolzarri no aclareix què passarà amb els 4.700 milions que els inversors tenen en participacions preferents

El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, aquest dissabte, a Madrid.

El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, aquest dissabte, a Madrid. / DAVID CASTRO

1
Es llegeix en minuts

El grup BFA-Bankia, que va néixer fa gairebé dos anys amb una sòlida cartera industrial,es desfarà de les seves participacions, encara que això l'obligarà a fer un granesforç en provisions ja que en vendrà moltes en pèrdues. El president de l'entitat,José Ignacio Goirigolzarri, ha atribuït aquest dissabte, durant la presentació delpla de recapitalització de l'entitat, precisament a aquesta "notable" cartera de participacions part dels19.000 milions d'euros que l'entitat ha demanat a l'Estat en forma d'injecció de capital.

El problema de BFA-Bankia és que tenia comptabilitzades les seves participacions industrials a preus que no eren els actuals de mercat. El fet de corregir aquest desfasament els obligarà, segons ha anunciat Goirigolzarri, a realitzar unes provisions de 3.900 milions d'euros, dels quals 1.900 milions pertanyen a participacions de Bankia.

Així, Goirigolzarri ha avançat que entre els seus plans de futur hi ha realitzar "previsiblement unprocés de desinversió" de les participacions. Gràcies a les fortes provisions que s'hauran fet, Bankia podrà vendre sense registrar pèrdues, i per tant "no generaran més necessitats de capital". Els últims mesos, BFA-Bankia ja ha fet algunes vendes, com la participació del 4,1% que tenia a Bolsas y Mercados Españoles (BME), o el 10,3% que posseïa a Mapfre América.

Inversions en empreses cotitzades

Notícies relacionades

BFA i Bankia acumulen encara importantsparticipacions en empreses cotitzades, que s'han vist disminuïdes per lacaiguda de la borsa aquest any. Així, per exemple, BFA posseeix el 5,4% d'Iberdrola; el 20% d'Indra, i el 5,6% de NH, mentre que Bankia atresora el 12% d'IAG; el 10% de NH; el 28% de Realia; el 18% de SOS Corporación; el 20% de Mecalux, i el 9% de Metrovacesa.

En la roda de premsa d'aquest dissabte, la primera des que va accedir a la presidència, Goirigolzarri s'ha referit també a un altre dels problemes que té l'entitat; els prop de 4.700 milions que tenen els inversors enparticipacions preferents i que estan pendents d'un canvi, com han fet altres entitats. Respecte a aquesta qüestió, el president ha assegurat que no es preveu canviar-les per accions, encara que no té decidida quina solució es donarà. "No estem preveient passar-les a capital, però quan tinguem una solució la compartirem amb tots", ha dit.