INICIATIVA EMPRESARIAL

Parafarmàcia 'on line'

Promocionesfarma adapta el model d'ofertes temporals a internet a productes de salut, bellesa i puericultura

El client ho paga a la web però ho recull a la farmàcia

Treball 8 Masó (camisa blanca) i l’equip de Promocionesfarma.

Treball 8 Masó (camisa blanca) i l’equip de Promocionesfarma. / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

El comerç electrònic viu un moment d'auge a Espanya. La facturació d'aquest tipus de botigues s'ha duplicat des que va començar la crisi, i multitud de negocis han nascut en aquest àmbit, alguns de molt innovadors. Un d'ells és Promocionesfarma.com, una plataforma de venda d'articles parafarmacèuticson line que es basa en l'oferta de certs articles amb grans descomptes durant un temps limitat i que el client els recull a la farmàcia que ell decideix.

La botigaon linefunciona amb els fonaments d'altres negocis d'èxit en aquest moment (Letsbonus, Groupon), les ofertes flaix: es ven un producte a la web durant un període d'un a set dies amb descomptes d'entre el 40% i el 70%.«La principal diferència és que els nostres clients no han de pagar despeses d'enviament per rebre el producte a casa, sinó que el van a recollir directament a la farmàcia. Quan fan una compra reben un cupó, que serà el que hauran d'ensenyar», explica el cofundador de la companyia David Masó, emprenedor que ja va fundar altres empreses com Futurlink i Qporama.

L'empresa actualment té uns acords firmats amb 1.600 farmàcies a tot Espanya, i treballa per arribar a les 4.000.«Per a les farmàcies tot són avantatges, ja que no han de pagar diners per ser els nostres partners i nosaltres els portem clients, que poden fidelitzar i així augmentar les vendes», afegeix.

A l'altre costat de la cadena, hi ha la negociació amb els principals laboratoris, i ja estan treballant amb més d'un centenar (Vichy, Roc, Nuk, Esteve, Omega Pharma, Korres, Nutriben, Nestlé, Siken, Novartis...). Aquests accedeixen a vendre certes unitats limitades d'un producte a un preu reduït i, a diferència d'altres sectors, en aquest cas«no s'acostuma a utilitzar per liquidar estoc, sinó per donar a conèixer productes i premiar els clients que ja coneixen la marca». Promocionesfarma té un acord logístic amb un distribuïdor de medicaments que serveix els productes a les farmàcies.

Notícies relacionades

En els a penes tres mesos que fa que són al mercat (la companyia va ser fundada l'any passat però aquest any ha deixat enrere la seva fasebeta) ja ha aconseguit 400.000 usuaris registrats -el 80%, dones-,

que reben diàriament un correu electrònic d'ofertes. Per finals d'any calculen que arribaran al milió d'usuaris registrats, 1.000 vendes diàries i quatre milions d'euros de facturació. Per a l'any que ve volen arribar als 12 milions d'euros en vendes. A la companyia, que ha nascut després d'una inversió de dos milions d'euros, hi treballen 23 persones.