Nou decret de reestructuració del sistema financer
El Govern exigeix provisions per 30.000 milions a la banca per cobrir els crèdits teòricament sans del sector promotor
L'Executiu obliga totes les entitats a crear 'bancs dolents' per agrupar els actius immobiliaris
Recórrer al banc dolent no serà voluntari. Totes les entitats financeres hauran de segregar els seus actius adjudicats a les noves societats de gestió --bancs dolents-- que s'encarregaran de la seva venda, segons ha aprovat el Consell de Ministres en la sessió d'avui. Fins ara es presumia que només aquelles entitats que ho consideressin oportú traslladarien aquests actius. Els immobles es transferiran a valor comptable menys les provisions ja realitzades, tant les que es van determinar a partir del decret del febrer, que cobrien els crèdits tòxics, com les noves provisions aprovades avui.
Segons ha explicat el ministre d'Economia,Luis de Guindos,els actius totals que s'han de provisionar pugen a 123.000 milions, segons la valoració que fa el Ministeri. Aquests actius ja tenien una provisió realitzada del 7%, que ara s'incrementa fins al 30%, xifra que suposa un volum d'entre 28.000 i 30.000 milions d'euros que hauran de cobrir els bancs amb els seus benenficis. Si al fer-ho incorren en pèrdues, l'Estat injectarà diner públic o podrà realitzar un préstec en forma de convertibles contingents (cocos) amb un interès del 10%, que les entitats hauran de tornar en el termini de cinc anys.
Provisions
Notícies relacionadesUna vegada realitzades les provisions, que s'aplicaran en diferents trams, des del 14% fins al 45%, segons de quin tipus d'actius es tracti, el sector financer haurà provisionat el 45% dels actius relacionats amb el totxo. La xifra total de provisions serà de 137.000 milions d'euros sobre un total de 310.000 milions d'actius immobiliaris, cosa que per a l'Executiu suposa garantir la solvència del sector financer espanyol.
El Govern, a més, ha encarregat a dos consultors independents --previsiblement Blackrok i Oliver Wyman, encara que De Guindos afirma que encara no han estat designats-- la taxació de tots els actius immobiliaris del sector financer, tant els tòxics com els no tòxics. Es tracta, segons De Guindos, de mostrar amb transparència la situació real del sector financer. Els socis europeus d'Espanya han exigit al Govern que faci aquesta taxació i els faci mitjançant taxadors independents.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- La parròquia que cada dia s’omple a la missa de les nou del matí
- Transport ferroviari Així està la situació de les línies de Rodalies Renfe a Catalunya: els trens de l’R4 tornen a passar pel tram de l’accident de Gelida
- Entrevista Ginestà: “Hi ha vegades que ens empassem gripaus per tirar endavant, però alguns s’empassen rinoceronts”
- Turisme català L’encantador poble medieval de Catalunya amb tresors prehistòrics
