PRÀCTIQUES DE LES ENTITATS D'ESTALVIS
Banca per a particulars
CatalunyaCaixa estén a tots els seus clients la gestió financera individualitzada
L'assessor professional generalitza el model de banca privada que es va imposant a tot el sector

Oficina 8 Una sucursal de CatalunyaCaixa, a Barcelona. /
Ja fa temps que la banca espanyola porta a terme una transformació conceptual que discorre de forma paral·lela a la reestructuració de la seva mida. Ja no n'hi ha prou que les entitats siguin més grans i més solvents, a més a més han d'oferir un model de servei allunyat del supermercat de productes i més receptiu amb les necessitats dels clients. Aquesta filosofia comercial, reservada fins ara als clients de banca privada -aquells amb un volum considerable de patrimoni gestionat per l'entitat-, tendeix a generalitzar-se en el sector. Però alguns bancs han dedicat un esforç més gran que d'altres a aquest assumpte.
Aquest és el cas de CatalunyaCaixa, que a partir d'avui mateix estén a tota la seva xarxa el model d'assessorament individual. El denominaCX a casa. Bàsicament consisteix a facilitar que cada client tingui línia directa amb un assessor financer que s'encarrega de donar resposta a les seves necessitats d'estalvi i inversió.«El mercat ha canviat. El client demana coses diferents i ens demanen respostes que requereixen tenir una especialització concreta. El que fem és posar a la seva disposició personal format que li pot oferir les respostes que busca», explica David Griera, responsable comercial de CatalunyaCaixa.
Notícies relacionadesLa posada en marxa del nou model de gestió és conseqüència d'una prova pilot realitzada entre 150.000 clients de l'entitat iniciada a finals del 2011. Però també és producte dels beneficis obtinguts per l'entitat en la divisió de banca privada, en la qual ha incorporat 15.000 nous clients durant tot l'any passat. Aquesta activitat li ha proporcionat a l'entitat presidida per Adolf Todó un creixement del 4,3% en el volum de recursos gestionats l'exercici anterior. «Per nosaltres té molt de valor aquest creixement, atès que la mitjana del sector financer ofereix un saldo zero l'any 2011», destaca Griera.
CatalunyaCaixa posa l'accent en el fet que a partir d'ara«seran més de 320.000 clients els que podran decidir el moment i el lloc que prefereixen per rebre les millors solucions financeres per als seus estalvis». Els gestors, a més de formació, comptaran amb instruments específics per a la planificació financera de l'estalvi i els clients podran valorar l'actuació del gestor. «Part de la seva retribució serà variable en funció d'aquesta valoració»,explica Griera. També podrà demanar un canvi de gestor si no s'acaba d'entendre amb l'assignat.«En aquest cas es valorarà la formació tècnica del gestor i es millorarà si és necessari», subratlla el responsable comercial.
- Referent crític Felipe González amenaça de deixar de votar el PSOE si el Constitucional avala la llei d’amnistia
- Accidents en platges i piscines La Vall d’Hebron ja ha atès dos lesionats medul·lars per capbussades aquest estiu: «És una cosa evitable i no descendeix»
- En el ple El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista
- Vivenda El PSC lamenta la plantada de Junts en la negociació del 30%
- Maltractament a gent gran La Fiscalia de Barcelona investiga una vintena de cuidadores i familiars per abús econòmic d’avis