SUSPENSIÓ DE VOLS

Consum diu als passatgers de Spanair que poden reclamar transport alternatiu o la devolució dels diners

L'INC recomana conservar targetes d'embarcament, títol de transport i correus electrònics intercanviats amb l'aerolínia

1
Es llegeix en minuts

ElMinisteri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, a través de l'Institut Nacional de Consum (INC), ha informat elspassatgers afectats per la suspensió de l'activitat de la companyia aèria Spanair que tenen dret a sol·licitar untransport alternatiu o bé a ladevolució dels pagaments avançats.

En concret, els passatgers que haguessin adquirit un paquet de viatge tenen dret a reclamar un transport alternatiu a la companyia i a l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria(AESA). Els usuaris als quals no es pugui proporcionar aquest transport tenen dret a reclamar la devolució dels pagaments que hagin avançat. En primer lloc, s'han de dirigir a la mateixa companyia aèria. Si no rebessin resposta, haurien de presentar una reclamació a l'AESA.

Per gestionar les reclamacions, l'INC recomanaconservar sempre el títol de transport, latargeta d'embarcamenti elscorreus electrònicsque hagin intercanviat amb la companyia.

Notícies relacionades

Per ampliar aquesta informació, es poden dirigir a l'AESA a través deltelèfon 91 396 82 10o bé a través de la sevapàgina web .

Així mateix, poden acudir als organismes competents en consum de les Comunitats Autònomes, a les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor (OMIC) i a les associacions de consumidors. Sobre tots aquests organismes poden trobar informació a la webwww.consumo-inc.es.