TRASPÀS D'UNA EMPRESA EN CRISI
Leche Pascual, Ato, Damm i Vichy liciten per Cacaolat
El jutge preveu autoritzar la venda de la companyia per garantir-ne el futur

Planta de Cacacolat al carrer de Pujades de Barcelona. /
Cacaolat afronta la recta final per canviar de mans. El jutjat mercantil número 6 de Barcelona autoritzarà la venda de l'empresa mitjançant una operació que permetrà que els ingressos serveixin per saldar el deute, que puja a 25 milions d'euros, i que l'excedent vagi a parar a eixugar els deutes de la matriu. Es tracta d'una fórmula nova per permetre la viabilitat d'una empresa solvent que es troba en crisi a causa de la mala gestió del grup.
La societat, pertanyent a Nueva Rumasa (família Ruiz-Mateos), es troba en concurs de creditors i compta amb diversos pretendents disposats a presentar les seves ofertes en pliques tancades abans del 23 de juliol vinent, que és la data que s'estudia per iniciar el procés. Després d'una primera criba, les tres millors propostes podran tornar a oferir i millorar les condicions inicials. S'estima que el preu podria rondar els 35 milions, segons fonts del mercat.
El jutge es regirà per criteris de solvència del comprador i el compromís de manteniment de l'estructura del fabricant dels coneguts batuts de xocolata, que compta amb plantes a Catalunya i Aragó, que donen feina a 400 i 100 persones, respectivament.
Notícies relacionadesEls dos grups industrials amb més sinergies són Ato-Capsa, que disposa d'una planta productora de llet a Vidreres, i Leche Pascual, que compta amb una planta lletera a la localitat catalana de Gurb. Les dues empreses presentaran ofertes per quedar-se amb les unitats de producció de Barcelona i d'Aragó. Al marge d'aquests dos grups, també s'han mostrat interessats a licitar per Cacaolat la catalana Vichy i la cervesera Damm. Aquestes dues companyies no es plantegen presentar una oferta conjunta per les dues unitats de producció de Cacaolat. Nutrexpa no té previst presentar cap oferta, malgrat haver estudiat l'operació.
També s'han interessat per la companyia tres empreses financeres amb poques operacions conegudes: Victory Corporate Turnaround, Hiperion Capital i Simbiosis Venture Capital. Victory està especialitzada en reestructuracions. Per la seva part, Hiperion Capital Management està autoritzada per la CNMV com a gestora de fons de capital risc i especialitzada en inversions de reestructuració d'empreses. Simbiosis es dedica a realitzar petites rondes de capital.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit