Impacte de la crisi en el consumidor

La meitat dels nous compradors de marques blanques no les deixaran

La venda de productes de la distribució a penes creix des del febrer

1
Es llegeix en minuts
J. M. B.
BARCELONA

La marca de la distribució és una de les més beneficiades pels nous hàbits dels consumidors: ha passat d’una quota del 33,3% del mercat el 2008 a l’actual 35,7%. Sis de cada 10 consumidors afirmen que ara adquireixen productes més econòmics, però el dubte del sector és saber si aquests nous hàbits duraran més enllà de la crisi. Segons dades de Nielsen presentades ahir, el 50% dels consumidors que s’han passat a les marques blanques no tornaran als productes del fabricant.

«El 71% dels ciutadans diuen que han modificat la forma de comprar», va assegurar a Barcelona el director general de Nielsen a Espanya, José Luis García Fuentes, que va participar en una jornada de consum organitzada per la companyia XTEL.

Notícies relacionades

«El creixement de la marca blanca es va concentrar sobretot al febrer», va assegurar García Fuentes. De gener a febrer, la quota d’aquests productes va créixer de cop del 33,5% al 35,6%, més de dos punts que van coincidir amb la comunicació massiva de la nova estratègia en els lineals de Mercadona (eliminar 900 referències de les prestatgeries).

García Fuentes també va assegurar que les primeres marques no estan patint pel creixement de vendes de productes del distribuïdor, sinó que són els tercers i quarts articles els que noten una caiguda significativa de les vendes.