SMS Arena, Continguts per a mòbils

SMS amb més múscul

La firma reusenca de serveis d'oci per a mòbils s'integra en la italiana Neomobile per arribar al consumidor final

Actualment feia de 'marca blanca' d'operadores

Els germans Aliagas.

Els germans Aliagas. / MONTSE RIERA

3
Es llegeix en minuts
MANEL TORREJÓN
BARCELONA

SMS Arena, una empresa reusenca amb 150 treballadors --la majoria repartits per tot el món--, ha trobat en els continguts per a mòbils una mina d'or. Fundada pels germans Aliagas el 2001, la companyia, de les pioneres en els SMSpremiumo de pagament a Espanya, tenia des d'un temps enrere ganes de guanyar dimensió. Aquests desitjos s'han complert i la firma es prepara per guanyar la força que caracteritza les grans multinacionals del sector, després de l'anunci fa uns dies de la seva integració en el grup italià Neomobile. L'objectiu del nou grup, en el qual Pau (40 anys), Josep Anton (39) i Jordi (34) Aliagas tindran una"petita participació"que no concreten, és competir amb gegants del sector com Zed, Buongiorno i Jamba.

Això de fer-se més grans era, més que un desig, gairebé una obligació. Fins ara, SMS Arena havia compensat la seva falta de múscul amb una estratègia que la convertia enmarca blancadels operadors de telecomunicacions per a aquest mercat. Així, SMS Arena atén uns 200 operadors en més de 100 països, i disposa d'oficines pròpies a Àsia --només a Bangla Desh hi ha 50 treballadors--, Sud-amèrica i els EUA.

En canvi, els seus competidors més grans --com és per exemple la que serà la seva nova empresa matriu, Neomobile-- tendeixen a dirigir-se directament als potencials usuaris de les descàrregues al telèfon mòbil. I ho fan a través de la compra d'espais de publicitat en mitjans de comunicació. Aquesta independència dels operadors de telefonia té un preu alt, perquè exigeix disposar d'un vigor financer que només és a l'abast d'algunes firmes.

Amb la integració de SMS Arena en el si del grup italià s'uneixen dues mitges taronges. De fet, la gran aportació de la reusenca SMS Arena als seus nous propietaris és la seva vocació pel negoci amb les operadores, en el qual els italians no tenen experiència.

Un altre gran actiu és la seva internacionalització:"Els equips han de ser locals perquè fa falta saber què li agrada baixar-se a un nord-americà el dia 4 de juliol, o a un xinès en el seu any nou",diu Pau Aliagas, que seguirà amb els seus germans al davant de la unitat de negoci per a operadors de telefonia. Cada any, SMS Arena facilita"desenes de milions de descàrregues".

Notícies relacionades

En aquests temps d'hipoteques boges i vaques magres, ¿se'n ressent el negoci? Pau Aliagas diu que no, que del que es tracta és de"reinventar-se".Reinventar-seés el que han fet, per exemple, a Portugal. Allà han llançat conjuntament amb l'operadora de telecomunicacions TMN una iniciativa atrevida, que topa de cara amb el model de negoci d'iTunes, consistent en la compra de cançons per internet a 0,99 euros el títol."Hem arribat a entendre la música com a servei, no com a producte. Per això, al setembre vam posar en marxa un sistema de descàrregues de tarifa plana que permet que l'usuari del mòbil pugui escoltar sense parar fins a dos milions de cançons. Una setmana de tarifa plana surt per 1,99 euros. Un mes, 6,99 euros".El servei, que es diu Music Box, ha requerit un acord especial amb lesmajorsde la indústria del disc. La idea és que als pirates els acabin fent mandra les descàrregues il.legals.

A més del seu singular model de negoci, que ara es complementarà amb el servei directe al consumidor dels italians, el que també crida l'atenció de SMS Arena és que la portin tres germans, una cosa que és excepcional en un negoci de primera generació i no heretat.