Deficiències en serveis

Consum investiga el cobrament per facturar maletes

La majoria de les aerolínies de baix cost exigeixen entre 5 i 20 euros per bossa

1
Es llegeix en minuts
C. J.
BARCELONA

L'Agència Catalana de Consum està investigant cinc companyies aèries amb seu a Catalunya que cobren un suplement als viatgers per facturar maletes: Vueling, Clickair, Wizzair, Flyglobespan, Skyeurope i Sterling, després d'una denúncia de la Unió de Consumidors d'Espanya (UCE). L'associació també ha denunciat davant les agències de consum de Madrid i València Ryanair, Aerlingus, BmiBaby, Easyjet, Jet2, Thomsonfly i Germanwings.

El director de l'Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera, va advertir el juliol passat que era "abusiu" el cobrament per facturar equipatge i pel pagament amb targetes de crèdit, i animava els usuaris a denunciar aquestes pràctiques. Segons Consum, el preu del bitllet ha d'incloure un mínim d'equipatge i només és possible cobrar pel sobrepès. Consum ja ha rebut unes 75 denúncies. També la Comunitat de Madrid anima els passatgers a denunciar.

Notícies relacionades

MÉS DENÚNCIES

L'associació de consumidors Facua va denunciar el juliol passat davant el Ministeri de Foment, el de Sanitat i Consum i l'Agència Catalana de Consum Clickair, Easyjet, Vueling i Ryanair per cobrar per l'equipatge. Clickair ja treballa en els arguments contra la denúncia. Germanwings, per la seva part, va assegurar no tenir constància de l'expedient i que era el primer cop que un país els investigava per aquesta pràctica, molt habitual entre les companyies de baix cost alemanyes i britàniques.