ARRAN DE L'ANUNCI DE L'AEROLÍNIA DE BAIX COST
Atrápalo, Rumbo i Edreams preveuen accions legals contra Ryanair
Atrápalo, Rumbo i Edreams, tres de les agències on line afectades per l'amenaça de Ryanair de cancel·lació de reserves, consideren que la posició de la companyia de baix cost irlandesa "perjudica els consumidors" i estudien interposar mesures legals contra l'aerolínia.
Les dues empreses llancen, a més, un missatge de tranquil·litat al consumidor i es comprometen, en cas de portar-se a terme l'amenaça de Ryanair de cancel·lar les reserves realitzades a través de les agències virtuals, a oferir les millors alternatives als usuaris afectats de forma gratuïta.
Clima de desconfiança
En un comunicat, Atrápalo, un dels portals d'Espanya contra el qual Ryanair ha interposat una demanda amb l'objectiu d'evitar la venda dels seus bitllets, creu que la companyia aèria "persegueix crear una clima de desconfiança en les agències on line per intentar canalitzar la venda dels seus bitllets d'avió a través de la seva pròpia pàgina web".
Davant aquesta situació, Atrápalo estudia interposar una demanda a Ryanair pels danys i perjudicis que puguin arribar a causar la campanya empresa per la companyia irlandesa.
Vulneració del dret dels passatgers
Per la seva banda, Rumbo titlla, en un comunicat, d'"oportunista" l'actitud de la companyia de baix cost, ja que coincideix amb les vacances de milers de persones. A més, considera que l'amenaça de Ryanair, de portar-se a terme, representa "una clara vulneració dels drets dels passatgers, que lliurement han reservat, pagat i confirmat les seves reserves".
Per això, Rumb està estudiant les accions legals que puguin adoptar-se per a la millor defensa dels interessos dels consumidors.
Contractació directa dels vols
Notícies relacionadesEdreams també ha assegurat que si Ryanair vulnera els drets dels seus clients, prendrà les "mesures legals oportunes" per defensar-los.
No obstant, Edreams recalca en una nota que no preveu cap cancel·lació, tenint en compte que el client contracta el vol directament amb la companyia i que l'agència "només facilita aquesta operació". "És Ryanair qui cobra directament al client i formalitza la compra", puntualitza l'agència virtual.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya