ENTREVISTA AMB Berthold Krüger, VICEPRESIDENT COMERCIAL DE SEAT

Berthold Krüger: "El baix coneixement de la marca és el problema"

Berthold Krüger, amb un León Cupra a les oficines de Seat a Martorell.

Berthold Krüger, amb un León Cupra a les oficines de Seat a Martorell. / MARC VILA

1
Es llegeix en minuts
A. F.
BARCELONA

FORMACIÓ:VA COMENÇAR A TREBALLAR AL GRUP VOLKSWAGEN EL 1979.

TRAJECTÒRIA: VA TREBALLAR A VW BRASIL FINS A ARRIBAR A SEAT EL GENER DEL 2007.

L'actual vicepresident comercial de Seat té un ampli coneixement de Llatinoamèrica gràcies als anys que va estar al capdavant de l'àrea comercial de Volkswagen al Brasil. Després d'un any i gairebé tres mesos a la marca espanyola, està immers en el canvi d'imatge de Seat i predica amb l'exemple: condueix un Ibiza Cupra de color kiwi que destaca a l'aparcament de les oficines de Martorell. "És un esportiu molt cridaner", assegura.

--Després d'un mal inici d'any, ¿quines perspectives de vendes tenen per al 2008?

--El mercat va pujar el 0,7% al mes de febrer gràcies a automatriculacions i les vendes derent a car.En el conjunt de l'any esperem arribar a unes vendes similars a les del 2007.

--¿Quin és el pes del mercat espanyol per a Seat?

--Suposa un terç de les vendes. El segon mercat és Alemanya, amb més del 10% i 50.000 unitats venudes a l'any.

--¿La imatge de marca segueix sent la gran assignatura pendent?

--El primer problema fora d'Espanya és el baix coneixement espontani de la marca. A gairebé tots els mercats exteriors, Seat és coneguda de forma espontània pel 25% o 30% de la gent. Estem canviant la imatge cap a una marca més esportiva i de disseny.

--¿Què n'esperen de l'Ibiza nou?

--L'objectiu és augmentar les vendes mundials el 20%. Som optimistes perquè és el cotxe més maco del segment de mercat.

--¿Ja tenen completament acabat el disseny de la nova berlina amb la marca Seat?

--Sí. És un cotxe basat en la tecnologia de l'Audi A4. No serà el successor del Toledo, està en un segment superior.

Notícies relacionades

--¿Mantenen l'objectiu de ser líders a Espanya?

--Oficialment parlem de l'objectiu per al 2010, tot i que és probable que s'avanci al 2009. No farem una guerra de preus, perquè comprar el lideratge és fàcil.