DIFICULTATS LABORALS EN UNA EMPRESA D'AUTOMOCIÓ

La plantilla de Nissan esgota el límit de dissabtes treballats

Per les centrals la firma incompleix normes no fent fixos 560 eventuals

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

Les pressions de Nissan perquè la plantilla accepti una retallada de costos del 12% i aconseguir un tracte favorable de les administracions es produeixen quan la fàbrica de la Zona Franca està en nivells màxims d'activitat. La necessitat de més producció ha fet que la planta hagi treballat un gran nombre de dissabtes i que estigui a punt d'esgotar el marge de flexibilitat interna. Alguns empleats han treballat el màxim individual de 10 dissabtes i es preveu que tota la plantilla arribi a aquesta situació abans del setembre.

Aquest juliol serà un altre mes de gran activitat a Nissan, ja que està previst que es treballi cada dissabte. Els torns d'empleats que tenen més marge de flexibilitat acumulen un mínim de sis dies extres complerts, de manera que els sindicats preveuen que, al setembre, no serà possible obrir la fàbrica els dissabtes.

Les previsions de producció entregades per la direcció de la companyia als sindicats indiquen que Nissan batrà aquest any un altre rècord, amb 185.566 unitats, que pot suposar, també, un nou màxim de benefici després dels 87,3 milions registrats el 2006.

La feina dels dissabtes se centra en la producció de les furgonetes que es venen amb les marques Nissan Primastar, Renault Trafic, Opel Vivaro i el pick up Nissan Navara. Però el que havia de ser el model estrella, el tot terreny Pathfinder, registra vendes per sota del previst.

EXIGÈNCIES LEGALS

Notícies relacionades

En aquest moment Nissan no pot prescindir de cap dels seus 6.825 treballadors, incloent-hi els 700 temporals. Però l'empresa pateix les conseqüències de l'última reforma laboral, que limita la durada dels contractes eventuals. Un total de 560 eventuals estaran en frau de llei aquest mes, segons fonts sindicals. L'empresa es nega a complir les ordres de la inspecció de Treball de convertir-los en fixos, i per això les centrals demanaran als inspectors que facin un requeriment a la companyia.

El problema, però, es produirà l'any 2008, quan la companyia preveu una baixada de producció fins a 150.000 unitats a causa de la disminució de vendes dels tres models. La nova furgoneta lleugera, de la qual es fabricaran unes 40.000 unitats, segurament a Barcelona, no es començarà a produir fins al 2009. Per això, el comitè tem que la companyia presenti un expedient de regulació d'ocupació com a mesura de pressió per aconseguir més flexibilitat i permetre l'obertura de la planta 40 dies més a l'any.

Temes:

Nissan