28 maig 2020

Anar al contingut

COMPROMíS DE NO DIVIDIR LA CADENA

Eroski compra el 75% de Caprabo per 1.125 milions d'euros

EUROPA PRESS / BILBAO

Eroski ha comprat el 75% de la companyia catalana Caprabo en un acord tancat aquesta matinada, amb el qual amplia la seva xarxa comercial amb 500 establiments i 15.000 treballadors, segons han confirmat fonts de l'empresa pertanyent a MCC. El preu pagat ha estat fixat en 1.125 milions d'euros.

El 25% restant de l'empresa familiar d'alimentació quedarà en mans dels fundadors --que fins ara disposaven del 80%-- i de La Caixa.

Les mateixes fonts, que han expressat la seva satisfacció per l'"excel·lent notícia", han afirmat que Eroski s'ha compromès a conservar la marca i a no dividir la cadena. "En els llocs on la penetració del mercat de la marca sigui hegemònica, es mantindrà", segons han assenyalat.

Després de la compra de Caprabo, el grup Eroski passarà a comptar amb més de 2.300 establiments que exhibiran les marques Hipermercats i Supermercats Eroski, Eroski City, Eroski Center i Caprabo.

Procés de venda

Les famílies Bonet, Elías i Carbó, accionistes majoritaris de la cadena, amb el 80% del capital, (20% restant La Caixa), van decidir iniciar a principis d'any un procés de venda de la companyia. El termini per a la presentació d'ofertes va finalitzar el dia 29 de maig.

A més d'Eroski, s'apuntaven com a possibles grups compradors Carrefour, Auchan, El Árbol o el fons d'inversió Permira. Caprabo és propietària de 569 supermercats i la seva plantilla s'eleva a més de 17.000 treballadors a tot Espanya.

L'empresa catalana de distribució va tancar l'exercici 2006 amb un benefici net de 7,5 milions d'euros, davant les pèrdues de 32,5 milions registrades el 2005.