DEMANEN SOLUCIONS GLOBALS
Zapatero ratifica el seu compromís amb els treballadors de Delphi i els demana confiança
El cap de l'Executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, ha ratificat avui als treballadors de Delphi de Puerto Real (Cadis) el seu compromís amb la badia de Cadis i amb el seu futur, després de l'anunci de tancament de la planta, i els ha demanat confiança en la tasca que realitzen el Govern i la Junta d'Andalusia.
Zapatero, que ha viatjat a Sevilla per participar al Congrés de la Confederació Europea de Sindicats, s'ha reunit durant prop d'una hora amb el comitè d'empresa de Delphi, amb representants de la Junta, encapçalats pel seu president, Manuel Chaves, i amb els màxims responsables d'UGT i de CCOO.
Els representants dels treballadors han destacat el compromís adquirit per Zapatero en la reunió, en què s'ha ratificat l'oferta plantejada per la Junta dissabte perquè quatre empreses es facin càrrec dels llocs de treball de Delphi i en què es va anunciar que un responsable de l'Oficina Econòmica del President participarà en les negociacions que se celebrin a Sevilla.
Reunió "positiva"
Zapatero ha sortit de la trobada sense fer declaracions i entre crits de "Delphi no es tanca", proferits per diversos sindicalistes amb samarretes d'USO.
Notícies relacionadesEn declaracions als mitjans de comunicació, el president del comitè d'empresa de la fàbrica, Antonio Pina, ha qualificat la reunió de "positiva", donat el suport institucional rebut i el compromís del cap de l'Executiu que "cap treballador quedarà tirat".
Zapatero, segons ha explicat Pina, els ha demanat "paciència" i els treballadors li han reclamat que la sortida que es busqui al problema sigui estable i "global", és a dir, que abraci tant la plantilla de Delphi com la de les empreses auxiliars.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se