L'auge de l'oci electrònic

Fox i NBC obriran un portal de vídeos gratuïts a internet

La web competirà amb Youtube amb sèries i pel.lícules

1
Es llegeix en minuts
IDOYA NOAIN / NOVA YORK

NBC Universal (propietat de General Electric i Vivendi) i News Corporation --l'imperi de Rupert Murdoch que posseeix Fox i MySpace-- van anunciar que estrenaran aquest estiu el seu propi lloc de vídeos a internet. Serà gratis i tindrà publicitat, i és un seriós intent de competir contra el gegant YouTube, que durant molt de temps ha estat com un corredor de fons que anava sol en una carrera triomfal.

El podi del portal, que actualment és propietat de Google --que va intentar sense gaire èxit una pàgina semblant--, tan sols semblava amenaçat per les demandes pels drets d'autor, com la que va presentar Viacom el mes passat per 750 milions d'euros.

Notícies relacionades

A la llista de col.laboradors de NBC i News Corporation per assegurar-se la distribució de continguts, hi apareixen rivals de Google com Yahoo, Microsoft i Time Warner. I pel que fa a l'apartat d'ofertes figuren, sense riscos de violació de drets, la gens menyspreable col.lecció de sèries de televisió i pel.lícules de NBC i els estudis Universal i Fox --també productora de televisió i cine--, que inclou títols com Los Simpson, Borat, 24, El diablo viste de Prada o Saturday night live.

En l'anunci oficial, el president de News Corporation, Peter Chernin, es mostrava entusiamat. "Això canviarà el vídeo a internet --va dir--. Tindrem accés a pràcticament tot el públic de la xarxa als Estats Units des del llançament, i els consumidors tindran el que volen: vídeos de producció professional directament on viuen".