IDEES PER A DONAR CONVERSA

Moda emotiva

Tres dissenyadors danesos han portat la 'customització' a l'extrem. La seva marca es diu 'Abstract_' i crea peces basades en l'estat anímic dels seus amos

1
Es llegeix en minuts
ANA SANCHEZ

Ha aparegut A la bola de Vidre de l’agència pitonissa de tendències JWTAbstract_. Una eina més d’exhibició per a aquesta generació que ha sortit transparent. S’acosta roba tan ultrapersonalitzada que farà vergonya treure-la al carrer. “Abstract_”, posa a l’etiqueta. Això sembla. Però no. L’estampat abstracte està basat en emocions reals. Seria una cosa semblant a posar-se una radiografia.

El concepte és de tres dissenyadors danesos: Julie Helles Eriksen, Kristine Boesen i Bjørn Karmann. “Els clients generen l’estampat de la roba a través de les seves pròpies històries personals”, assegura Julie Helles Eriksen. ¿Com? Només han d’escriure un text. Un programa web va generant estampats segons les paraules que es teclegen. Funciona així: el patró general té 26 columnes, de la A a la Z (no inclouen la Ñ). Cada paraula estampa una línia: cada lletra d’aquesta paraula genera un bloc d’estampat a la columna que li correspon. (Abstracte, per exemple, dibuixarà una línia amb blocs a les columnes A, B, C, O, R, S i T). Mentrestant, la webcam també analitza l’expressió facial del client: és la que determina el color de la peça. “Un algoritme intenta esbrinar si està content, trist, enfadat, sorprès o fins i tot espantat”, detalla Bjørn Karmann. Cares felices es tradueixen en colors càlids; expressions tristes, en tons freds. I encara hi ha una tercera fase de personalització: el ritme en què es tecleja la història. Com més a poc a poc es faci, més amples seran els blocs de l’estampat. “Tot això passa en temps real –conclou Karmann– i li dóna a l’usuari un feedback directe de com és l’estampat mentre escriu la seva història”. Aquesta roba tan emotiva encara no està a la venda, però els seus creadors esperen comercialitzar-la aviat. – ana sánchez