Del 6 al 27 de maig
Festival Flamenc de Catalunya a Cornellà: dates i espectacles
El Parlament andalús aprova la primera Llei del Flamenc
¿Qui guanyarà les eleccions a Barcelona 2023? Aquestes són les prediccions més enllà de les enquestes

Cornellà (Baix Llobregat) es prepara ja per ser seu de la cultura flamenca durant el mes de maig. La ciutat disfrutarà de les veus, palmes, guitarres i caixes d’aquest estil musical, del 6 al 27 de maig, amb propostes tradicionals i també cites noves del Festival Flamenc de Catalunya.
Així, com sempre, aquest certamen es desenvolupa gràcies a la implicació de la Coordinadora d’Entitats Flamenques i Andaluses de Cornellà i de la comissió del mateix Festival.
El calendari d’activitats comença el 6 de maig amb Laboratoria, un projecte «pioner» en la interpretació feminista del flamenc. La companyia, formada per cinc dones, va néixer a Barcelona el 2017 i té la finalitat de trencar els rols de gènere vinculats amb el flamenc. Aquest espectacle es es desenvoluparà a partir de les 20 h, a la plaça de Can Bagaria.
Amb tot, la gran estrella de l’edició d’aquest festival arriba el dissabte 13 de maig amb el concert de Kiki Morente, un espectacle que tindrà lloc a l’Auditori de Cornellà i per al qual el preu de l’entrada anticipada és de 28 euros.
Teoria i reflexió
José Enrique Morente Carbonell, ‘Kiki Morente’, va treure el seu primer disc el 2017 titulat ‘Albayzín’ –el barri de Granada on va néixer– i de cant clàssic. El 2021, surt al mercat el seu segon disc ‘El cante’ en el qual debuta com a compositor i escriptor d’alguns dels temes.
El festival sempre té una part més teòrica i de reflexió i en aquesta trenta-novena edició, arriba amb la taula rodona anomenada ‘Homenatge a Julián Navarro, ‘el Califa’: les seves vivències, els nostres records’. Es portarà a terme a la Sala Raimon Llort de la Biblioteca Central dijous 18 de maig, a les 19 h.
Atès el protagonisme de la part teòrica i formativa al festival, es porta a terme la ‘masterclass’ de la bailaora sevillana Pastora Galván, que ha treballat als EUA amb la Companyia de Teatre Flamenc de San Francisco. Aquesta sessió està prevista per al divendres 19 de maig, a les 19 h, a l’Escola de Flamenc de Paca García i, tot i que és gratuïta, és necessari reservar plaça.
Més espectacles
Sandra Carrasco & David de Arahal i Julián Estrada & Manuel Silveria actuaran en aquest festival el mateix dia. Aquesta cita musical es podrà disfrutar el dissabte 20 de maig, a les 20 h, a l’auditori de Sant Ildefons a un preu de 5,09 euros.
Un clàssic del Festival Flamenc de Catalunya a Cornellà són les actuacions de les acadèmies de ball de la ciutat. Aquest any, aquesta cita està prevista per al diumenge 21 de maig, a les 12 h, a la plaça del Pilar. Hi actuaran els següents quadros de ball: l’Associació Andalusa Hijos de Almáchar, el Centre Andalús Blas Infante de Cornellà i l’Acadèmia de Ball Flamenc Paca García.
Finalment, el Pele & Niño Seve i Costi ‘el Chato’ actuaran a l’auditori de Sant Ildefons, el dissabte 27 de maig, a les 20 h. Aquestes actuacions tancaran el certamen d’aquest any.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE