38a edició
Mostra del Còmic de Cornellà 2022: exposicions, tallers i altres activitats
S’inaugura divendres, 4 de novembre, a les 20 hores al Castell

Encara amb el Festival Internacional de Pallassos a la memòria, Cornellà (Baix Llobregat) ja es prepara per acollir, com és habitual al novembre, la 38a Mostra del Còmic de la ciutat.
«La Mostra del Còmic a Cornellà és una de les més veteranes del país vinculades a l’art de la historieta i que des de fa 38 anys divulga a la nostra ciutat tant l’obra de grans autors i referents com la producció d’artistes emergents, com són els participants en el Concurs de Còmics», expliquen des de l’Ajuntament.
El Castell de Cornellà acull, com és tradicional, l’exposició i l’entrega de premis dels guanyadors del Concurs d’aquest any, que s’inaugura divendres, 4 de novembre, a les 20 hores.
Així, Teresa Valero, autora de ‘Contrapaso’, també guionista i animadora de produccions audiovisuals, rebrà el Premi Ivà a la millor historietista professional, que concedeixen per votació popular els seguidors del concurs. A més de les exposicions, la mostra inclou tallers i activitats en centres cívics, instituts, biblioteques, mercats i altres espais del municipi.
Exposicions
Del 4 al 27 de novembre, s’exposaran els treballs guanyadors i finalistes del 38è Concurs de Còmics Ciutat de Cornellà.
A més de la mostra que acull el Castell de Cornellà, també es podrà acudir a l’espai Racó de l’Ivà, on es podran veure les caricatures realitzades per tots els guanyadors del Premi Ivà al millor historietista professional.
Per la seva part, Bea Tormo, premi Ivà 2021 i autora del cartell d’aquesta edició, presenta ‘Detrás de la pantalla’, una exposició del material més recent, ple d’humor i on exposa la seva mantera de pensar, viure, treballar i totes les seves preocupacions.
‘Vinyetes migrants’ a Can Mercader
Notícies relacionadesDel 13 de novembre a l’11 de desembre, en el Museu Palau Mercader, es podrà visitar també ‘Vinyetes migrants’, una exposició que neix de la voluntat de visibilitzar com el còmic ha sigut en els últims anys «un mitjà compromès amb una realitat tan complexa, tan pròxima i tan transcendent com és el fenomen migratori», expliquen des de l’Ajuntament de Cornellà.
Llegeix totes les notícies de Cornellà de Llobregat a EL PERIÓDICO Cornellà
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics