Polèmica
Partits i entitats de Cornellà firmen un manifest de recolzament a Pablo Hasél
En el comunicat, critiquen que no s’hagi admès a tràmit la moció per recolzar el raper en el ple municipal

Diversos partits i entitats associatives de Cornellà (Baix Llobregat) han publicat un manifest de recolzament al raper Pablo Hasél i «per la defensa del dret fonamental a la llibertat d’expressió i opinió».
El comunicat ha sigut firmat per ERC Cornellà, Sobiranistes, Junts per Cornellà, Comunistes de Cornellà, Òmnium Cornellà, Assemblea Cornellà i l’Orfeó Catalònia i s’hi critica que no s’admetés a tràmit la moció presentada per ERC de recolzament a Pablo Hasél en el ple municipal del mes de febrer.
Presentem manifest conjunt amb @SobiranistesCat @ComunistesKNY @JuntsxCornella @omnium @ANCCornella #OrfeóCatalònia, a causa de la no admissió de la nostra moció en suport a @PabloHasel al ple municipal de #Cornellà.@LlibertatHasel @Amnistia_ALL @ERC_BaixLlobreg pic.twitter.com/doNXw7gHsG
— ERC Cornellà (@ErcCornella) 24 de febrero de 2021
La moció no es va admetre a tràmit perquè els grups del PSC, En Comú Movem Cornellà i Ciutadans hi van votar en contra al·legant que el tema no era de competència municipal ni afecta la ciutadania de Cornellà», i que «els falta informació per posicionar-se i que no és un tema de llibertat d’expressió».
En altres municipis del Baix Llobregat i del conjunt de Catalunya s’han debatut mocions similars en els plens municipals, motiu pel qual els signants del manifest clamen que no estan d’acord «amb el fet que diversos partits amb representació a l’Ajuntament, neguin el debat al ple» ja que consideren que així estan «silenciant i normalitzant aquesta vulneració dels drets humans, perquè no s’actuï en defensa de la llibertat d’expressió, que afecta tota la ciutadania».
En el plenari del mes de febrer, que s’ha celebrat aquesta tarda a les 17 hores, s’ha aprovat la moció institucional per al 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora.
Més notícies de Cornellà, a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Stella Maris, 100 anys d’atenció als mariners
- Corresponsabilitat: «¿Quants homes hi ha en el grup de WhatsApp de la vostra escola?»
- L’ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Assemblea de Compromissaris: la UEFA volia castigar el Barça sense jugar la Champions una temporada, segons revela Laporta
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Estudi científic Deixar de fumar frena el deteriorament cognitiu que provoca el fum, millora la memòria i contribueix a la fluïdesa verbal
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran