CAMPANYA NADALENCA

Cornellà Actitud impulsa una campanya solidària per ajudar 200 famílies vulnerables

Es pretén proveir les necessitats alimentàries dels més petits i no es descarta arribar a més famílies «si la iniciativa és un èxit»

David Bravo, representant de Cornellà Actitud, relata que des del naixement del projecte, durant el Corpus 2020, han rebut el suport de l'ajuntament

soc cornella 1 car 1200

soc cornella 1 car 1200

2
Es llegeix en minuts
Esteve Vallmajor

L’associació Cornellà Actitud impulsa una nova campanya solidària, després de l’èxit de la celebrada durant el Corpus, per ajudar 200 famílies vulnerables de la ciutat. En concret, les que tenen nens i nenes d’entre 0 i 6 anys per cobrir les necessitats més essencials, com menjar per a nadons o bolquers.

Cornellà Actitud va néixer uns mesos abans de la festa major de Cornellà, quan es van adonar que les restriccions impedirien la celebració normal de la festivitat i que, en paral·lel, la situació de vulnerabilitat a la ciutat anava en augment. A través d’aquestes dues realitats, la festa i la crisi social, van impulsar la venda de samarretes i mocadors del Corpus. Les expectatives (1.500 samarretes) es van superar i van arribar a les 3.377 vendes i un total de 32.066 euros, destinats íntegrament a la Botiga Solidària de Cornellà.

«Després d’aquest èxit, vam pensar que les necessitats no eren puntuals, sinó que el tema de la vulnerabilitat era una cosa que venia d’abans i que continuarà, per desgràcia, en el futur», relata David Bravo, representant de Cornellà Actitud, que assenyala que estan «desbordats» després de posar en marxa la nova campanya diumenge passat i rebre 100 comandes en un sol dia.

Per a la campanya nadalenca s’ofereixen unes dessuadores, les postals del mag Maginet, els adhesius de Cornellà Actitud i unes bosses de roba.

Suport de l’Ajuntament de Cornellà

Bravo explica que des de la primera campanya han rebut el suport de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat. El Departament de Serveis Socials té les dades de les famílies que es troben en una situació de vulnerabilitat i per això, segons relata el representant, serà el consistori qui «escollirà les famílies afectades».

De moment, unes 200, tot i que «això no vol dir que el número pugui ser més alt» i que s’arribarà al màxim de famílies possibles «si la campanya és un èxit», relata Bravo, que aprofita l’ocasió per reclamar una «coordinació conjunta» de les administracions davant la «unitat que està demostrant la ciutadania». Segons assenyala Bravo, a Cornellà Actitud hi assisteixen i col·laboren persones de «diferent color polític».

El futur del projecte

Al ser preguntat pel futur del projecte, que ja s’ha constituït com a associació sense ànim de lucre, Bravo té clar que volen continuar enfocant-se «en les persones necessitades», i remarca els col·lectius afectats per discriminacions ideològiques, de gènere o origen.

L’èxit i la implicació de la ciutadania, segons el representant, es deu a la «sensibilització» i el patriotisme de la ciutat, que ha rebut el suport del periodista Jordi Évole. «També agrada molt que és una manera de comprar senzilla, i saps on aniran a parar els diners; la gent sap perfectament que hi ha un problema socioeconòmic a la ciutat», assenyala Bravo.

Notícies relacionades

El nom de l’entitat, explica el representant, vol fer seva la repetida frase «pensa globalment, actua localment», així com un missatge de «positivitat» i «unitat, sempre amb actitud».

Més notícies de Cornellà  en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.