FOTODENÚNCIA
La Biblioteca Central de Cornellà acull la mostra 'Maquiles. L'esclavitud laboral del segle XXI'
L'exposició ensenya, a través de la fotografia, les condicions de treball de les persones que treballen a les maquiles

maquilas
La Biblioteca Central de Cornellà acull la mostra ‘Maquiles. L’esclavitud laboral del segle XXI’ fins al dijous 31 d’octubre. Es tracta d’una exposició amb fotografies d’Antonio Rosa que ensenya les condicions de treball de les dones i els homes que treballen a les maquiladores.
Les maquiladores són empreses que importen productes sense pagar impostos i on els treballadors es troben en situacions vulnerables. Les fotografies de Rosa evidencien una realitat comuna en les indústries maquiladores amb independència del país on estan instal·lades.
Repte del segle XXI
L’impacte sobre els països on s’instal·len, els beneficis que disfruten els empresaris, així com també les condicions laborals de les seves treballadores i treballadors evidencien que aconseguir una feina en aquests àmbits és un repte sindical del segle XXI.
Notícies relacionadesLa mostra està organitzada pel Departament de Joventut de l’Ajuntament de Cornellà i va a càrrec de la Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya, amb la col·laboració de l’OIT-IPEC.
Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»