Motor

Seat crida a reparar els cotxes fabricats entre el 2009 i el 2017 per possibles defectes a l’airbag

Seat crida a reparar els cotxes fabricats entre el 2009 i el 2017 per possibles defectes a l’airbag
1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

L’escàndol dels airbags Takata esquitxa, 10 anys després, Seat. La companyia automobilística catalana ha advertit que alguns dels models que va fabricar entre el 2009 i el 2017 a Espanya podrien portar aquest model d’airbag que presenta deficiències amb el pas del temps. Segons un comunicat de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) les fallades s’haurien detectat als Seat Alhambra, Ateca, Ibiza, León i Toledo, cosa que suposa una mostra aproximada de 300.000 vehicles.

Segons recorda aquesta associació en defensa dels drets dels consumidors, fa aproximadament una dècada es va detectar que els airbags de la marca japonesa Takata es deterioraven amb el pas del temps i si es veien sotmesos a determinades inclemències. Consegüentment, a l’inflar-se desprenien fragments que podien causar danys als seus ocupants, a més d’impedir que exercissin la seva funció d’esmorteir l’efecte del cop sobre el passatger.

Des que Takata va reconèixer el problema, s’han retirat centenars de milers d’airbags de vehicles de diverses marques, i ara, ha sigut Seat la que ha advertit els clients que van comprar en aquella època del potencial defecte.

Cercador de cotxes afectats

«Al llarg dels anys, l’empresa Takata ha subministrat a la indústria automobilística airbags amb generadors de gas defectuosos, que es poden veure afectats per l’envelliment provocat per determinades condicions meteorològiques (calor i humitat) i suposar un perill», contextualitza la firma automobilística a la seva pàgina web. «A Seat, aquests airbags estan instal·lats en vehicles dels anys 2009 al 2017», reconeix l’empresa.

Notícies relacionades

És per això que el grup ha habilitat un cercador a la pàgina web en què, posant el número de bastidor del cotxe, un conductor d’un Seat pot saber si el seu vehicle és un dels afectats. Si fos així, Seat recomana posar-se en contacte immediatament amb un dels seus punts d’atenció oficial perquè substitueixin l’element de forma gratuïta.

Fins i tot si la resposta és negativa, la companyia suggereix tornar a revisitar la pàgina per comprovar-ho més endavant: «Basant-nos en la nostra anàlisi de vehicles afectats, la llista de vehicles s’actualitza periòdicament; per tant, comprova amb freqüència si el teu vehicle està afectat», conclou.

Temes:

Seat Empreses