Crisi energètica
El preu de la gasolina puja respecte a la Setmana Santa de l’any passat, mentre que el dièsel s’abarateix
Els carburants costen al voltant d’1,5 euros el litre, lluny dels més de 2 de l’estiu passat
Omplir el dipòsit de gasolina aquesta Setmana Santa és un 2,5% més car que l’any passat, segons les dades del Butlletí Petroler de la Unió Europea. De mitjana, el litre de gasolina a l’Estat costa 1,63 euros el litre, mentre que durant les vacances de l’any passat –que van ser una mica més endavant, entre el 10 i el 17 d’abril– va ser d’1,59 euros el litre, tenint en compte que llavors s’aplicava un descompte de 20 cèntims el litre.
Així, omplir un dipòsit mitjà de 55 litres aquest any costa 89,7 euros, mentre que fa un any en costava 87,5. En canvi, en el cas del dièsel el preu va baixar un 5,3%. En els dos casos els preus estan lluny dels màxims de les vacances de l’estiu passat, quan es van superar els 2 euros el litre.
En concret, aquest any el dièsel costa 1,529 euros el litre, mentre que durant les vacances de Setmana Santa de l’any passat pujava fins a 1,613 euros (1,813 sense tenir en compte el descompte que aplicava el Govern espanyol). Per tant, omplir un dipòsit de 55 litres aquest any costa al voltant de 84 euros, mentre que fa un any en valia 88,7.
Notícies relacionadesEl descompte de 20 cèntims el litre de carburant va començar a aplicar-lo el Govern espanyol per combatre l’escalada de preu que van registrar els combustibles per la guerra d’Ucraïna. No obstant, l’ajuda no va evitar que durant l’estiu passat els preus toquessin sostre i pugessin fins a més de 2 euros el litre. La bonificació global es va eliminar de cara a aquest 2023 i l’Executiu de Pedro Sánchez ho va justificar per la «baixada de preu» que havien registrat els carburants. Fins al 31 de març el transport professional encara mantenia una rebaixa de 10 cèntims el litre.
El Butlletí Petroler de la Unió Europea calcula els preus a partir de les dades de més d’11.400 estacions de servei de tot l’Estat.
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- La dona sense pèls a la llengua
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
- Era energia pura
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
